آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۸۲۴
فرهنگ و هنر
۳۲

«چه خوبه که برگشتی» برای جشنواره 31 آماده می شود

یک شیء مرموز شبه فضایی و خانم دکتر یاسمین با سنگ های جادویی اش!

تدوین فیلم سینمایی «چه خوبه که برگشتی» به پایان رسید. بیست و ششمین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی همچون «مهمان مامان» و «اجاره نشین ها» کمدی است و برای نمایش در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در حال انجام مراحل فنی است و نسخه اولیه آن دوم دی به دفتر جشنواره ارائه شده است.

با پایان تدوین این فیلم توسط هایده صفی یاری به زودی صداگذاری آن آغاز خواهد شد. فیلمبرداری «چه خوبه که برگشتی» بیستم آبان در تهران آغاز و پس از 31 جلسه فیلمبرداری بیست وچهارم آذر در محمودآباد شمال به پایان رسید.

فیلمنامه این فیلم بر اساس طرحی از گلی ترقی برگرفته از داستانی نوشته نیکلای گوگول است که توسط داریوش مهرجویی و وحیده محمد ی فر به نگارش در آمده است. در خلاصه داستان آن آمده:فرزاد دندانپزشکی که پس از سال ها به ایران می آید تا دور از مسائل و آشفتگی زندگی اش به آرامش برسد. همزمان با ورود او به کشور یک شیء مرموز شبه فضایی پدیدار می شود و پای خانم دکتر یاسمین و سنگ های جادویی اش را به ماجرایی باز می کند که رفاقت دیرینه فرزاد و کامبیز را که سال ها است در همسایگی هم کنار دریا زندگی می کنند، به جدالی بیهوده می کشاند...

فیلم موضوع جالبی درباره مقوله سنگ درمانی و انرژی های آن در فضای کمیک و فانتزی روایت می کند. در این فیلم حامد بهداد، مهناز افشار، رضا عطاران و همایون ارشادی همراه با رویاتیموریان و حسن پورشیرازی بازی کرده اند.