آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۸۲۴
فرهنگ و هنر
۳۲
نگاه

تهمینه میلانی: سه سال است از سینما هیچ درآمدی ندارم

تهمینه میلانی کارگردان سینما معتقد است که امروز وضع سینما به خصوص از لحاظ مادی خوب نیست و خود من سه سال است که هیچ درآمدی از سینما ندارم.

به گزارش ایلنا، تهمینه میلانی با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: امروز بسیاری از اهالی سینما و به طور کلی اهالی فرهنگ و هنر با مشکلات بسیار اقتصادی و افسردگی مواجه هستند به طوری که بسیاری از ایشان به دلیل وضعیت بد اقتصادی نیازهای اولیه خود را نمی توانند رفع کنند واین در حالی است که با اعمال سیاست های غلط فرهنگی برخی از هنرمندان برای تامین معاش خود و خانواده در فعالیت های به اصطلاح هنری شرکت می کنند که قلبا مایل به انجام آن نبودند.

وی ادامه داد: هم اکنون مدت سه سال است که از سینما هیچ درآمدی ندارم و حتی نمایش و اکران فیلم یکی از ما دو نفر با اعمال سیاست های غلط نمایشی موجب شده تا تهیه کننده موفق به بازگرداندن سرمایه اولیه خود نشود.

میلانی تاکید کرد: فیلمسازی شغل گران قیمتی است و اگر امنیت سرمایه در آن تامین نشود هیچ یک از هنرمندان متعهد تمایل به ساخت فیلم نخواهند داشت و به زعم من شاید این همان چیزی است که دشمنان فرهنگ ایران آرزوی آن را دارند.

کارگردان فیلم سوپر استار افزود: خوشبختانه از آنجا که من و همسرم هردو آرشیتکت هستیم تا حدودی می توانیم فشارهای اقتصادی را که بر همه جامعه تحمیل شده است تحمل کنیم اما همواره سوالی من را رنج می دهد آیا همه هنرمندان شغل دیگری دارند که بتوانند به مقابله با این بحران شدید اقتصادی برآیند و سوال دوم موقعیت روانی و ارضای روحی ایشان با این وضعیت به کجا خواهد رسید و جامعه هنری را به کجا خواهد برد و صدمه آن متوجه چه کسانی خواهد شد.