آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۸۲۴
بورس کالا
۱۴

افزایش ظرفیت تولید فولاد خام به 35 میلیون تن در سال

گروه بنگاه ها- مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران از اجرای 19 طرح تولید فولاد خام در کشور از سوی شرکت های خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: با راه اندازی این تعداد پروژه، ظرفیت تولید فولاد خام به 35 میلیون تن در سال خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «اردشیر سعدمحمدی» تصریح کرد: از این تعداد هفت طرح مربوط به فولادهای استانی است و مابقی در اختیار شرکت های بزرگ فولادی و بخش خصوصی قرار دارد که با راه اندازی این تعداد پروژه ظرفیت تولید فولاد خام به 35 میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی در عین حال بر لزوم توجه بیشتر به اکتشاف و تولید مواد معدنی برای تغذیه کارخانه های جدید فولاد تاکید کرد و گفت: هم اینک نیازمند نگرش جدید در بخش معدن و اکتشافات در این حوزه هستیم. وی به تحقیقات انجام شده در سازمان ملل برای سرمایه گذاری در حوزه معادن اشاره و اظهار کرد: براساس الگوی «ای. اف. جی» که در آن سازمان انجام شده هیچ سرمایه گذاری پرسودتر از معدن نیست.

سعدمحمدی یادآور شد: متاسفانه تاکنون افرادی که در حضور مقامات تصمیم گیر سخن گفته اند همواره ریسک بالاو طولانی بودن روند بازدهی را مطرح کرده اند که این امر نیز نگرش متفاوتی را ایجاد کرده که با واقعیت های اقتصادی معادن همخوانی ندارد.

وی افزود: بررسی میزان سرمایه گذاری در معادن نشان از سوددهی و نرخ بازگشت بالای سرمایه در این بخش دارد.