آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۸۲۴
بورس - شرکت ها
۱۷
فرابورس

خارج از بورس متعادل شد

گروه بورس- فرابورس ایران روز گذشته شاهد معاملاتی توام با نوسان مثبت بود تا جایی که در این روز در هفت هزار و 954 دفعه معاملاتی، 110 میلیون و 827 هزار و 861 سهم به ارزش 443 میلیارد و 208 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت. دیروز همچنین یک میلیون و 926 هزار و 197 سهم از سهام زرین معدن آسیا در 5 درصد مثبت مورد معامله قرار گرفت، تا نهایتا پس از گذشت 5 روز از ورود این سهم به بازار فرابورس، حجم تقاضای خرید آن به حدود 594 هزار سهم کاهش یابد.

در همین حال، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان نیز پس از معامله بیش از 252 هزار سهمی، در پایان بازار با توقف نماد مواجه شد.

تامین مواد اولیه صبانور نیز در تبعیت شرکت های معدنی هم گروه خود در بورس اوراق بهادار تهران، در درصد مثبت مورد معامله قرار گرفت.

در صنعت خودرو و ساخت، شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور در فضای مثبت و منفی حاکم بر شرکت های حاضر در این صنعت، با معاملاتی مثبت همراه بود. در گروه فلزات اساسی نیز نماد صنعت روی زنگان همانند شرکت های هم گروه خود مثبت بود. همچنین به رغم معامله بیش از 6 میلیون سهم از سهام صدرا به عنوان مهمان جدید فرابورس، این نماد در پایان معاملات از تقاضای فروش بیش از دو میلیون سهمی برخوردار بود.

همچنین هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با کاهش 2درصدی در مرز 540 هزار ریال معامله شد

.

درج یک نماد جدید در فرابورس

با درج شرکت گروه ارتباطات ماهواره ای سامان با نماد معاملاتی «اساما» در بازار اول فرابورس تعداد شرکت های این بازار به 37 شرکت رسید.

شرکت گروه ارتباطات ماهواره ای سامان پس از احراز شرایط پذیرش به عنوان هفتاد و دومین نماد معاملاتی و سی و هفتمین شرکت در بازار اول درج شد. این شرکت81 میلیارد ریالی در حوزه مخابرات فعالیت می کند و بانک سامان با داشتن مالکیت بیش از 48 درصد بیشترین سهام آن را در اختیار دارد. همچنین دیروز نماد معاملاتی پتروشیمی مارون به دلیل تغییرات بااهمیت در اطلاعات ارسالی برای سال مالی منتهی به 30/12/91 متوقف شد.

در این روز، همچنین نماد معاملاتی شرکت بیمه پاسارگاد «بپاس» پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 5 درصد، معامله شد.