آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۸۲۴
استان ها
۲۳

کوتاه

ساخت مایع شوینده و لکه بر بیولوژیک در دانشگاه شهرکرد

دنیای اقتصاد– شهرکرد– هیبت الله غفاری: پژوهشگران دانشگاه شهرکرد موفق به ساخت مایع لکه بر و شوینده بیولوژیک شدند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، دکتر مهران عربی، عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه شهرکرد گفت: این مایع شوینده از بدن نوعی کرم خاکی به نام کرم خاکی قرمز کالیفرنیایی گرفته شده است.

به گفته وی این مایع لکه بر و شوینده که برای اولین بار در کشور ساخته شده و مشابه خارجی نیز ندارد، دارای قدرت پاک کنندگی زیاد و موثر در زدودن انواع لکه ها در البسه، ظروف و سطوح مختلف نظیر دیوار، سرامیک و شیشه است.

این ماده جدید شوینده و لکه بر علاوه بر خاصیت ضدمیکروبی به دلیل تهیه از طبیعت، برای بدن انسان حساسیت زا نبوده و آثار مخرب و آلاینده بر محیط زیست نیز ندارد. این محصول جدید در شرکت دانش بنیان سروش محیط سبز و با حمایت مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهرکرد، تولید و با شماره 77511 در اداره کل مالکیت های صنعتی ایران ثبت شده است.

امضای 151 قرارداد سرمایه گذاری بین شهرداری تبریز و بخش خصوصی

دنیای اقتصاد – تبریز – رعنا نیک رفتار: شهردار تبریز از امضای 151 قرارداد سرمایه گذاری برای اجرای طرح های عمرانی شهر تبریز طی پنج سال گذشته خبر داد.

مهندس علیرضا نوین گفت: تا پایان آذرماه سال جاری نیز 18 قرارداد مشارکتی مجموعا به ارزش 4650 میلیارد ریال بین شهرداری تبریز و سرمایه گذاران بخش خصوصی منعقد و نهایی شده است. وی از کلانشهر تبریز به عنوان مهد سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور طی سال های اخیر یاد کرد و افزود: این شهرداری در سال های گذشته با بالاترین میزان و حجم سرمایه گذاری رتبه نخست این حوزه بین تمامی شهرها و شهرداری های سطح ایران اسلامی را به خود اختصاص داده است.

دیدار مدیران صنعتی «البرز» از توانمندی های «خراسان رضوی»

دنیای اقتصاد – مشهد: تور صنعتی دو روزه مدیران واحدهای صنعتی استان البرز از توانمندی های صنعتی خراسان رضوی برگزار شد. این تور صنعتی با هدف آشنایی با فعالیت ها و اقدامات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی خراسان رضوی برگزار شد.