آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۹۰
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

سیم کارت از 6/1 تا 250 هزار تومان: بنا بر اعلام فعالان بازار، این روزها سیم کارت های کد یک اغلب قیمتی بالای یک میلیون و 600 هزار تومان دارند و سیم کارت هایی که با پیش شماره 2 شروع می شوند با قیمتی بالای 800 تا 850 هزار تومان به فروش می رسند. بنابر اعلام انجمن فروشندگان سیم کارت کد های 3 اغلب قیمتی بین 600 تا 650 هزار تومان دارند و سیم کارت های کد 4 بهایی بالغ بر 450 تومان دارند.

قیمت ماهی وارداتی در کنار استفاده از ماهی نامرغوب در تولید کنسرو تن را محمد میررضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو با اشاره به واردات ماهی با ارز آزاد اعلام کرد. وی گفت: قیمت ماهی وارداتی مورد نیاز تولیدکنندگان کنسرو تن ماهی از کیلویی حدود شش هزار تومان به کیلویی هشت هزار تومان رسیده است.

دستور ویژه رییس جمهوری برای تعیین قیمت خودرو احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد و گفت: هفته گذشته مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در جلسه هیات دولت حضور یافته و گزارشی از وضعیت و مشکلات صنعت خودرو ارائه کردند. رییس جمهور پس از شنیدن این گزارش، دستور تشکیل کمیته یی با حضور معاون اول و معاون برنامه ریزی رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس شورای رقابت را برای بررسی و تصمیم گیری درباره موضوعات مطرح شده صادر کرد.

ممنوعیت واردات سیب ایرانی توسط پاکستان را سیدرضا نورانی، رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اعلام کرد و گفت: در حالی که پاکستان واردات سیب از ایران را بدون دلیل ممنوع کرده اما صادرات برنج و نارنگی این کشور به ایران ادامه دارد. سازمان توسعه تجارت باید تصمیم متقابل بگیرد. کشور پاکستان دو سه هفته یی است که واردات سیب از ایران را ممنوع کرده است.