آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۸۳۸
بورس - جهان
۱۱
تحلیل

نقره نزولی شد

طی هفته گذشته روند قیمت نقره در بازارهای جهانی نزولی بود و از 7600/30 دلار به 5000/30 دلار به ازای هر اونس رسید. به گزارش سایت شرکت کارگزاری سی ولکس کالابه نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نقره تحویل ماه مارس در بورس فلزات نیویورک با 2/6 درصد افزایش در روزجمعه به قیمت 810/31 دلار به ازای هر اونس رسید.

چنانچه نقره بخواهد روندی صعودی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیک ترین سطح مقاومتی که 32 دلار است، احتمال اینکه نقره به خط مقاومتی 33 دلار به ازای هر اونس نیز صعود یابد وجود دارد.

در غیر اینصورت، اگر نقره بخواهد روندی نزولی داشته باشد، با عبور از نزدیکترین ساپورت تاریخی یعنی 31 دلار، احتمال اینکه به سطح قیمت حمایتی 30 دلار نزول پیدا کند، نیز وجود خواهد داشت.

مس در مدار صعود

در همین حال خرید نقدی مس در ساعات معاملاتی روز جمعه در بورس لندن با افزایش همراه و با نرخ 8 هزار و 53 دلار بر تن معامله شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، طی معاملات روز جمعه در بازار فلزات لندن، فروش نقدی مس با افزایش رو به رو شد و به 8 هزار و 53 دلار و 50 سنت رسید. همچنین سفارش خرید مس برای سه ماهه آینده به مبلغ 8 هزار و 85 دلار رسید.

این در حالی است که خرید نقدی مس در ساعات معاملاتی روزپنج شنبه به هر تن 7 هزار و 925 دلار رسیده بود. در این بین، خرید و فروش نقدی آلومینیوم با قیمت دو هزار و 21 دلار و دو هزار و 21 دلار و 50 سنت معامله شد.

قلع هم با نرخ 25 هزار و 85 دلار خریداری شد. گزارش ها حاکی از آن است که خرید و فروش روی با نرخ دو هزار و 28 و دو هزار و 28 دلار و 50 سنت انجام شد.