آرشیو پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۰
اقتصاد
۴

حیدری: نرخ سود سپرده های بانکی سال آینده افزایش نمی یابد

مدیرعامل بانک ملی، ضمن اعلام رقم 700 هزار میلیارد ریال مطالبات معوق بانک ها، از افزایش نیافتن نرخ سود سپرده ها در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرشاد حیدری دیروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به این که نرخ سود سپرده ها درحال حاضر رقم مناسبی است، گفت: افزایش نرخ سود سپرده منوط به افزایش نرخ سود تسهیلات است که بعید است تصمیم جدیدی در این زمینه برای سال آینده اتخاذ شود.

وی افزود: رقم مطالبات معوق بانک ها تاکنون 700 هزار میلیارد ریال است که مطالبات بانک ملی از دولت 98 هزار میلیارد ریال بوده که 58 هزار میلیارد ریال آن در قالب رد دیون و سهام شرکت ها تصفیه شده است.

وی از رونمایی چند پروژه دردهه فجر خبر داد و گفت: حذف تمامی کارت های بانکی یکی از این پروژه ها بود که در واقع در این پروژه تعدد کارت های بانکی در دست مردم کاهش می یابد و موضوع دوم ساماندهی صورت های مالی بانک است که اصلاحاتی در ساختار مالی بانک انجام می شود.وی در مورد ضرورت افزایش سقف تسهیلات خرد و از جمله تسهیلات خرید خودرو گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید خودرو به بانک مرکزی داده شده که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد و سقف تسهیلات خرید خودرو افزایش یابد.

مدیرعامل بانک ملی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات دریافت تسهیلات قرض الحسنه بویژه تسهیلات ازدواج گفت: به نظر می رسد برای پاسخ به نیاز سایر متقاضیان باید دریافت کنندگان این تسهیلات، بموقع اقساط را بپردازند.وی در مورد اقدام بانک مرکزی برای برداشت از حساب بانک ها اظهار کرد: بانک ملی یک میلیون و 600 هزار فقره عملیات ارزی انجام داده که مستندات آن به بانک مرکزی ارائه و در پرتال ارزی ثبت شد؛ بانک ملی تخلفی در این زمنیه نداشته و امیدواریم بانک ملی با بررسی این اسناد، مبالغ برداشتی را بازگرداند.