آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۴
صفحه آخر
۲۸

تابلوی آخر کشیده شد

تئاتر، سینما، موسیقی، شعر و حالاهنرهای تجسمی. این ترتیب جشنواره های فجر سال 91 بود. دیروز ساعت 18:30 مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش در این مراسم که با حضور مدیران و هنرمندان تجسمی همراه بود کامبیز درمبخش کاریکاتوریست پیشکسوت، محمد مهدی انوشفر هنرمند با تجربه سفال و مجسمه، محمد صیاد عکاس با سابقه، محمد حسن عطارچیان هنرمند پیشکسوت خوشنویسی و مرتضی اسدی نقاش با سابقه و مدرس دانشگاه به عنوان مفاخر هنرهای تجسمی تجلیل شدند.

نقاشی با موضوع ایثار و فداکاری، نگارگری با موضوع شعائر اسلامی ایرانی، سفال و سرامیک (ارزش های انسانی و الهی)، مجسمه سازی (موضوع وحدت)، تصویرسازی (انقلاب اسلامی)، پوستر(عدالت)، کاریکاتور (عدالت)، عکاسی (امید و شادی های زندگی)، فیلم (مستندتجسمی) و مقالات علمی از بخش های این جشنواره هستند.

بنابراین گزارش نازگل پوراصغری حقی، علی ترقی جاه، رقیه حبیبی، آذر زهره کرامت، خدیجه میرسالاری، بهزاد نقاش برگزیدگان بخش نقاشی هستند. رتبه اول بخش نگارگری هم به رویا حسن کازرونی تعلق گرفت. رتبه اول بخش سفال و سرامیک هم به فهیمه رمضانی اهوازی رسید. ناهید حاجی محمدی اوشانی هم رتبه اول بخش مجسمه سازی را از آن خود کرد.

در بخش تصویرسازی هم رتبه اول به افسانه مرادی تعلق گرفت. رتبه اول بخش پوستر هم به امین اکبرنژاد رسید. در بخش کاریکاتور هم پویا عبدلی رتبه اول را گرفت. رتبه اول بخش عکاسی هم به سیدرضا مهری رسید.

اما «ناگهان تو گم شدی» هم بهترین فیلم بخش مستند تجسمی این جشنواره شد. محمداسماعیل زاده، غزل بیرامی، ناصر مقدم کوهی هم برگزیدگان بخش مقالات علمی شدند.