آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۴
بین الملل
۲۷

تیتر یک

وال استریت ژورنال (امریکا)

افزایش کودک ربایی در آفریقا

فقدان دولت های کارآمد و افزایش فعالیت گروه های افراطی در کنار فقر روزافزون در بیشتر کشورهای آفریقایی باعث شده است که گروه های قاچاق انسان دوباره از نابسامانی کشورهای آفریقایی استفاده کرده و دست به قاچاق انسان و کودک ربایی بزنند.

مطالعات جدید صورت گرفته توسط اداره حقوق بشر سازمان ملل نشان می دهد که در سال 2012 حدود 5 هزار تا 7 هزار مورد قاچاق انسان و کودک ربایی صورت گرفته است و بسیاری از آن ها به کشورهای امریکایی و اروپایی

قاچاق شده اند. گزارش ها نشان می دهد که اریتره بیشترین میزان کودک ربایی را به خود اختصاص داده است و قاچاقچیان با تشکیل شبکه ای پیچیده در کشورهای آفریقا و با همکاری برخی قبایل دست به قاچاق انسان و کودک ربایی می زنند.

الجریده (سودان)

حاکمان سودان جنوبی مستقل تصمیم بگیرند

«دکتر الحاج آدم» معاون رئیس جمهور سودان، دولت سودان جنوبی را به حرکت در راستای سیاست های رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

وی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در تجزیه سودان به دو بخش سودان شمالی و سودان جنوبی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی طی سالیان گذشته به تسلیح شورشیان در سودان جنوبی می پرداخت و حالاپس از تشکیل سودان جنوبی بسیاری از نیروهای امنیتی خود را در میان نیروهای سودان جنوبی جا داده است.

معاون رئیس جمهوری در ادامه افزود: حاکمان سودان جنوبی باید سیاست های مستقلی را در پیش بگیرند و برای تامین امنیت و توسعه اقتصادی کشور با نیروهای امنیتی سودان همکاری کنند وگرنه با افزایش ناامنی و کشتار مردم بی گناه به ویژه در مناطق مرزی و مورد اختلاف دوطرف مواجه خواهیم بود.