آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۴
شوک امروز
۲۲
شوک پلیسی

کلاهبرداری با تقلید صدا

فردی که با تقلید صدا خود را مسئول دفتر زیارتی معرفی و با حربه تهیه فیش حج تمتع از مردم 90 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود در بیرجند دستگیر شد.

سرهنگ «عرب زاده» رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: در پی اخبار رسیده مبنی بر این که یکی از متهمان سابقه دار بعد از آزادی از زندان مشهد به بیرجند مراجعه و در سطح شهر اقدام به کلاهبرداری کرده است، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدام های اطلاعاتی متهم را که با وعده تهیه فیش حج به صورت آزاد 90 میلیون تومان از شهروندان دریافت کرده بود را با همکاری یک شاکی در عملیاتی غافلگیرانه در حالی که قصد متواری شدن از بیرجند را داشت شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر موضوع شده و اعلام کرد با شکات معامله کرده و با هم حساب و کتاب دارند و این مبالغ را بابت سرمایه گذاری و همچنین قرض از آنان دریافت و موضوع تهیه فیش حج در بین نبوده است.

سرهنگ «عرب زاده» افزود: متهم با مشاهده اسناد و مدارک لب به اعتراف گشوده و اعلام کرد که من با تماس تلفنی با شاکی و تقلید صدا، خود را از مسئولان دفاتر زیارتی معرفی کرده و می گفتم که می توانم با همکاری مسئولان در تهران برایشان فیش حج تمتع تهیه کنم و شکات نیز قبول می کردند.

وی ادامه داد: متهم با اشاره به این که خودم به عنوان نماینده دفتر زیارتی به منزل شکات مراجعه و مدارک آنان را دریافت و شماره حسابم را نیز به آنان دادم.

رئیس پلیس آگاهی گفت: متهم با بیان این که دوباره با تقلید صدا به آنان اعلام کردم نیاز است که شما وجهی را برای اقدام های ثانویه به آن شماره حساب واریز و اگر به صورت قسط واریز کنید دچار مشکل می شوید و با این شگرد در حدود دو ماه و در مجموع مبلغ

90 میلیون تومان برای خرید 4 فیش حج به حسابم واریز شد.

سرهنگ «عرب زاده» خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات به همراه پرونده و شکات به دادسرا اعزام و با قرار روانه زندان شد.