آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۴
ایران زمین
۱۱

رونق بازارچه مرزی آستارا در آستانه عید نوروز

آستارا - خبرنگار بازارچه مرزی و ساحلی شهرستان آستارا با یک هزار و 200 واحد تجاری فعال، در آستانه عید نوروز با حضور مسافران و خریداران متعدد از اقصی نقاط کشورمان رونق مضاعفی گرفته است.

واحدهای تجاری این بازار در 2 هفته اخیر به خصوص در ایام پایانی هفته، روزهای پرکاری را تجربه می کنند و شاهد حضور خریدارانی از استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و مازندران هستند.

درطول سال خرید و فروش در بازارساحلی و مرزی آستارا، هر هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور خریداران و مسافران رونق می گیرد ولی رونق این روزها، حال و هوای نوروزی و شلوغی بازار عید را نیز به همراه دارد.

پیش بینی می شود، در روزهای باقیمانده تا عید با توجه به نزدیک بودن ایام تعطیلات به خصوص در روزهای پایانی هفته، خریداران و مسافران زیادی که به قصد خرید مایحتاج عید به شهرستان آستارا می آیند، وارد این شهر شوند.

در روزهای اخیر و نیز در ایام باقیمانده سال، یک هزار و 200 واحد تجاری بازارچه ساحلی و مرزی آستارا که در امر خرید و فروش انواع البسه فعالیت می کنند، فروش مناسب شب عید را تجربه می کنند. این روزها در شهر آستارا مشاهده اتوبوس هایی از نقاط مختلف که تورهایی را به مقصد بازارچه مرزی آستارا آورده و خریداران را به این مرکز تجاری مرزی هدایت می کنند به امری عادی تبدیل شده و خرید مسافران این تورها بزرگترین عیدی به متصدیان واحدهای تجاری این بازارچه محسوب می شود.

بازارچه ساحلی و مرزی آستارا که از شهرت خوبی در سال های اخیر در شمال و شمال غرب کشور برخوردار شده به دلیل قیمت مناسب پوشاک جزو بازارهای موردپسند گردشگران و مسافران نوروزی محسوب می شود.

شهرستان مرزی آستارا که با جمهوری آذربایجان هم مرز بوده سالانه پذیرای هزاران گردشگر این کشور نیز است.

انواع کالاهای مصرفی و لوازم خانگی از اقلامی است که در بازارهای مرزی آستارا عرضه می شود.