آرشیو یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۲۶۴۶
جهان
۶

دور دنیا

گسترش روابط نفتی با چین: ظرف مدت کمتر از پنج سال، چین بزرگ ترین وارد کننده نفت از روسیه خواهد شد. بر اساس گزارش ها توافق به دست آمده بین شرکت روس نفت و شرکت ملی نفت و گاز چین که در ماه مارس صورت گرفته است، مهم ترین عامل افزایش صادرات نفت روسیه به چین خواهد بود. طبق این توافقنامه روسیه تا سال 2018 و به آرامی میزان صادرات را به 743 هزار بشکه نفت در روز افزایش خواهد داد.

اعلام نگرانی درباره اعدام ها: کمیته حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی گسترش میزان اعدام ها در خاورمیانه و آسیا را نگران کننده خواند. در این گزارش آمده است، هفته گذشته سه نفر درکویت اعدام شده اند و این درحالی است که از سال 2007 اعدامی در این کشور صورت نگرفته بود. در حالی که امسال در عراق 12 حکم اعدام اجرا شده است، کشورهای هند و اندونزی نیز این احکام را تجربه می کنند. ژاپن در سال 2012 نیز حکمی در این زمینه اجرا کرده است و همین امسال، پنج نفر در امریکا اعدام شده اند.

بازگشت آنفلوآنزای مرغی به جهان: به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، سازمان ملل دستورالعمل ویژه برای مبارزه با شیوع ویروس H7N9 را منتشر کرده است و خواستار رعایت آنها برای جلوگیری از گسترش این ویروس و بیماری آنفلوآنزای مرغی شده است. طبق آخرین آمار منتشره، به تازگی این بیماری جان شش نفر را در چین گرفته است. سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل اعلام داشته است، تشخیص این ویروس بسیار مشکل بوده و راه معالجه برای آن هنوز یافت نشده است و بهتر است تا با اقدامات پیشگیرانه با آن مبارزه شود. آخرین گزارشات از چین نشان می دهد که شمار مبتلایان به این ویروس، به شانزده نفر افزایش یافته است و بیشتر مبتلایان در استان های شرقی این کشور دیده شده اند.

کشف جسد: به گزارش ایندیا اگسپرس جسد یک گردشگر زن تبعه انگلیس، جمعه شب در هتل محل سکونت خود یافت شده است. در گزارشات اولیه پلیس آمده است که احتمال تجاوز به این شهروند انگلیس وجود دارد. پلیس در راستای این پرونده، یک شهروند هلند را بازداشت کرده است. تحقیقات در پیرامون این حادثه و بازجویی از مظنون بازداشت شده ادامه دارد.