آرشیو یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۵۳۵۱
صفحه آخر
۲۸

اخبار کوتاه

تئاتر مقدمی

بازیگر مطرح نسل نو تئاتر ایران از نمایشی به نفع زلزله زدگان و اقشار آسیب دیده با همکاری بنیاد خیریه برکت خبر داده است. به گفته شبنم مقدمی این نمایش «مرده ریگ» نام دارد و به کارگردانی غزل اسکندرنژاد در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می رود. مقدمی ادامه داد: فعالیت هنرمندان از جمله اجرای برنامه های مربوط به حوزه تئاتر در بنیاد خیریه روزهای شنبه در فرهنگسرای ارسباران مستمر شده است و از طریق ایجاد اتفاق های فرهنگی از جمله نمایشنامه خوانی، اجرای تئاتر و برگزاری کنسرت موسیقی درآمدی کسب شده که صرف امور خیریه می شود.

ترجمه کرمانی

بخشی از آثار نویسنده نامدار ادبیات کودک و نوجوان توسط کریستینا پورنیا به زبان ایتالیایی برگردانده شده است.هوشنگ مرادی کرمانی درباره این ترجمه هاگفته: کریستینا پورنیا دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ساپینزای رم است که بخشی از آثار مرا به زبان ایتالیایی ترجمه کرده است. «زندگی و آثار هوشنگ مرادی کرمانی در ادبیات کودک و نوجوان ایران» عنوان پایان نامه دوره کارشناسی ارشد کریستینا پورنیاست که در آن ضمن پرداختن به زندگینامه هنری این نویسنده، چند داستان کوتاه او را به زبان ایتالیایی برگردانده است.

نظر نادری

نمایشنامه نویس برجسته معاصر با بیان این که با ممیزی دعوا ندارد، گفته است: ممیزی و سانسور ما مربوط به دوران قبل از ممیزی است. علیرضا نادری که در خانه هنرمندان ایران سخن می گفت، ادامه داد: در همه جای دنیا آدم های یک کشور می بایست دارای یک درک و نگرشی به زندگی باشند و بعد از آن بتوانند توانایی فکری و داوری داشته باشند اما در اینجا چنین چیزی نیست و بحث هایی مانند خصوصی کردن، عمومی کردن و یا نیمه خصوصی کردن در این شرایط فایده ای ندارد. یکی از مسائلی که من با مسئولان مطرح کردم ماجرای ممیزی است که شما بالاخره چکار می خواهید با آن بکنید؟!

فیلم میلانی

سینماگر سرشناش ژانر سینمای اجتماعی و زنان یکی از طرح های قبلی خود با عنوان«فری کثیف» را دوباره به جریان انداخته است. تهمینه میلانی که پیش از این ابتدای سال 90 قصد ساخت این طرح را داشت از به جریان افتادن دوباره آن خبر داده و به ایسنا گفته حالاکه سوء تفاهم ها برطرف شده، دوباره تقاضای ساخت دادم. این فیلم داستانی واقعی دارد و شخصیت اصلی فیلم به نام فریدون مرد جوان لمپنی گم شده در شهر است که علاقه مندم حمید فرخ نژاد آن را بازی کند.