آرشیو یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۲۲
استان ها
۲۳

کوتاه

افزایش 9 درصدی صادرات چمدانی از گمرک بیله سوار اردبیل

دنیای اقتصاد - اردبیل – مهدی حسین نژاد: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سال گذشته 5 میلیون و 790 هزار دلار صادرات چمدانی از گمرکات استان به ویژه گمرک بیله سوار انجام شده که ارزش تجاری صادرات چمدانی نشان می دهد تردد مسافر بین دو کشور بالااست. ارژنگ عزیزی اظهار کرد: سال گذشته 5 میلیون و 790 هزار دلار صادرات چمدانی از گمرکات استان به ویژه گمرک بیله سوار انجام شده است که ارزش تجاری صادرات چمدانی نشان می دهد تردد ها و تبادل مسافر بین دو کشور بالاست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به میزان وزنی این صادرات یادآور شد: وزن صادرات چمدانی استان 7/3 هزار تن بوده است که از نظر ارزش 9 درصد و از نظر وزن 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش صادرات چمدانی را شاهد بودیم.

سه هزار اشتراک گاز به صورت رایگان در کردستان نصب شد

دنیای اقتصاد- سنندج - فرزاد نویدی: معاون بهره برداری شرکت گاز کردستان گفت:

سال گذشته سه هزار و 382 اشتراک گاز به صورت رایگان در اختیار مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در سطح استان قرار گرفت. مهندس قدرت الله فعله گری ارزش ریالی سه هزار و 382 اشتراک گاز به این خانواده ها را چهار میلیون و 200 میلیون ریال اعلام کرد. به گفته وی در این طرح دو هزار و 410 اشتراک به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره)، 545 اشتراک به مددجویان بهزیستی، 87 مورد به جانبازان و 340 مورد نیز در اختیار خانواده های معظم شهدا قرار گرفت.

افزایش 130 هزار تنی صدور محصولات کشاورزی خوزستان

دنیای اقتصاد – اهواز – محمد علاف پور: مدیرکل گمرکات استان خوزستان از افزایش 130 هزار تنی صادرات محصولات کشاورزی این استان از گمرکات خوزستان در سال گذشته خبر داد. عباس علیدادی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 814 هزار تن محصول کشاورزی از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده، افزود: ارزش این محصولات بیش از 468 میلیون و 997 هزار دلار بوده است. علیدادی تصریح کرد: سهم این محصولات از کل صادرات گمرکات استان از لحاظ وزنی 51/7 و از لحاظ ارزشی 40/10 درصد است.