آرشیو یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۵۳۶۹
ورزشی
۳۰
گفت وگوی ویژه

شعاعی: آمادگی میزبانی مسابقات جهانی را داریم

بیست و یکمین دوره مسابقات سنگ نوردی قهرمانی آسیا در حالی برگزار می شود که ایران میزبان این رقابت هاست.

دیروز در همین ارتباط نشستی با حضور محمود شعاعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در محل این فدراسیون برگزار شد و شعاعی به سوالات گروه ورزشی روزنامه ایران این گونه پاسخ داد:

مسابقات قهرمانی آسیا در کجا و با حضور چند کشور برگزار خواهد شد؟

خوشبختانه ما موفق شدیم امسال میزبان این رقابت ها باشیم که پس از بررسی قرار شد از اول تا سوم خردادماه آن را در پارک ملت که از فضای بسیار مناسبی برخوردار است، برگزار کنیم. برای حضور در این رقابت ها 11 کشور اعلام آمادگی کرده اند که در بین آن ها کشورهای کره، چین و قزاقستان جدی ترین رقیبان ما به شمار می روند. این مسابقات مقدمه ای است برای میزبانی جهانی و ما آمادگی این امر را هم داریم.

این رقابت ها در چه بخش هایی برگزار می شود؟

در هر سه بخش سرطناب، بولدرینگ و سرعت برگزار می شود. البته همزمان با این رقابت ها دوره داوری توسط فرانسیس لو و دوره طراحی سنگ نوردی توسط دونگ هیون کیم نیز برگزار خواهد شد.

چه جوایزی برای این مسابقات درنظر گرفته شده است؟

برای همه بخش ها در مجموع 50 هزار دلار جایزه درنظر گرفته شده است که به ترتیب 3هزار، 2هزار، هزار و 200، 800، 500، 400، 300 و 200 دلار که بلافاصله بعد از پایان رقابت ها به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

باتوجه به این که رشته سنگ نوردی با 8 رشته دیگر برای حضور در المپیک 2020 در رقابت است، این مسابقات چه تاثیری در این امر خواهد داشت؟

به طور حتم هرچه قدر حضور ما پرقدرت تر باشد نظر مساعد مسئولان جهانی ورزش را جلب خواهیم کرد تا این رشته در المپیک حضور یابد. سنگ نوردی شرایط لازم را برای این امر دارد و تعداد بالای تماشاچی هم بسیار اثرگذار خواهد بود که ما برای همین موضوع پارک ملت را انتخاب کرده ایم و امیدواریم که استقبال خوبی هم صورت بگیرد.