آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۰۰
اقتصاد
۴

زمزمه افزایش مجدد قیمت بلیت هواپیما

با وجود مخالفت مجلس با تغییر نرخ بلیت هواپیما، نماینده تام الاختیار وزارت راه و شهرسازی در ستاد هدفمندی یارانه ها گفت: منتظر ابلاغ قانون بودجه سال 92 هستیم تا براساس آن درخصوص نرخ بلیت تصمیم گیری شود.

شهریار افندی زاده در گفت وگو با تسنیم، افزود: ستاد هدفمندی یارانه ها منتظر ابلاغ قانون بودجه از سوی مجلس است. زمانی که این قانون ابلاغ و میزان درآمدهای دولت از محل حامل های انرژی مشخص شود تصمیم گیری های لازم در رابطه با قیمت بلیت هواپیما اتخاذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: افزایش قیمتی که معمولاورت می گیرد، مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی است و فقط تصمیم گیری در رابطه با تغییر نرخ حامل های انرژی مربوط به ستاد هدفمندی یارانه هاست.

وی ادامه داد: به محض ابلاغ قانون بودجه مشخص می شود که چقدر می توان نرخ بلیت هواپیما را افزایش داد، متناسب با این مساله ستاد هدفمندی یارانه ها قطعا برنامه ریزی خود را انجام خواهد داد.

نماینده وزارت راه در ستاد ارتحال امام خمینی(ره) همچنین از اختصاص هواپیمای چارتر و بلیت نیم بها برای زائران خارجی حرم امام خبر داد و گفت: زائران حرم امام راحل که با اتوبوس به تهران منتقل می شوند از طریق صورت وضعیت مسافر، بیمه هستند. افندی زاده در گفت وگو با فارس اظهار کرد: کمیته ویژه ای در این باره در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده است و تمامی دست اندرکاران حمل و نقل در این کمیته حضور دارند تا به بهترین وجه خدمات به مسافران ارائه شود.