آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۰۰
حوادث - ورزش
۱۹

انتقاد شدید نکونام و جدایی از استقلال

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با صعود تیم های استقلال ایران، گوانگجو اورگراند چین، کاشیوا ریسول ژاپن و لخویا قطر و حذف الهلال عربستان به پایان رسید تا چهره هشت تیم برتر باشگاهی آسیا با حضور تیم های اف سی سئول کره جنوبی، بوریرام یونایتد تایلند، الاهلی و الشباب عربستان در سال 2013 مشخص شود.

استقلالی ها چهارشنبه شب با یک تساوی بدون گل، صعود خود را مسجل کردند تا هواداران این تیم به کسب سومین قهرمانی در آسیا امیدوار باشند. امیر قلعه نویی پس از صعود شاگردانش به جمع هشت تیم برتر آسیا با تشکر از آنها گفت: اگر می خواهیم استقلال به مراحل بالاتر برود، باید پشتیبانی تیم قوی تر باشد و از نظر مسائل مالی نیز بازیکنان را تامین کند.

جدایی نکونام

البته قلعه نویی در حالی از جذب حداقل شش بازیکن آسیایی حرف زد که یکی از هافبک های تاثیرگذار این تیم با انتقادهای تندش به طور قطع اعلام کرد فصل آینده در استقلال بازی نخواهد کرد. جواد نکونام پس از صعود استقلال به مرحله بعدی لیگ قهرمانان که اگر تا شنبه (امروز) به تعهدات مالی خود عمل نکنند، از آنها شکایت می کند، گفت: طی یک فصل گذشته اتفاق هایی در باشگاه استقلال افتاد که حتی خجالت می کشم آن را بیان کنم. بی نظمی و بی انضباطی در استقلال موج می زند. من برای خودم خوشحالم که به عنوان یک استقلالی در این تیم به هدفم رسیدم، اما استقلال تیمی نبود که فکر می‎کردم. وی افزود: من از قرارداد دو میلیون یورویی اوساسونا چشم پوشیدم و به عشق استقلال به این تیم آمدم، اما در این مدت فقط دروغ شنیدم. حتی اگر می رفتم قطر و امارات زیر 10 میلیارد پول نمی گرفتم، اما با یک میلیارد و 750 میلیون به استقلال آمدم و تا به حال فقط 55 درصد از مبلغ قراردادم را دریافت کرده ام. به من می گویند اگر پولت را می خواهی برو آدم فلانی شو. با این شرایط فصل بعد صددرصد از استقلال جدا می شوم.

ظاهرا قلعه نویی هم با توجه به این انتقادهای تند نمی خواهد مانع تصمیم نکونام شود. سرمربی استقلال در واکنش به اظهارات کاپیتان تیم ملی گفت: جواد نکونام یک سال به تیم ما آمد و یک قهرمانی در کارنامه اش ثبت شد. اگر بخواهد می تواند در استقلال بماند و اگر هم خودش نخواهد من به زور او را نگه نمی دارم. بازیکنی که دلش با تیم نیست، بهتر است برود.