آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
صفحه آخر
۳۲

آلبومی با صدای استاد محمدعلی بهمنی منتشر می شود

دکلمه استاد، زیبنده آلبوم «تنفس آزاد»

گاه به گاه که دلش برای خودش تنگ می شود غزل هایی می سراید که دیگران نیز دلشان برای خودشان تنگ شود و یادشان بیاید که زندگی با همه پیچ و خم هایش آنچنان زیباست که باید او را پاس داشت وقدرش را دانست.

اشعارش گویی مرهمی بر زخم های کهنه دل انسانیت است که نوشیدن جرعه هایی از آن برای همه انسان های کره خاکی مسرت بخش و نشاط آور است.

استاد محمدعلی بهمنی سراینده این اشعار نرم و روان،عاشقانه و دلنشین که گرمای اشعارش یادآور گرمای جنوب زادگاه اوست به حق این خصوصیات را داراست و نسل جوان را نیز با این که استاد چندین دهه با آنان تفاوت سن دارد با خود همراه کرده است.

با این وجود درکنار شعر وغزل که همدم همیشگی استاد بهمنی هستند چندی است خوانندگان و موسیقیدانان کشور نیز با ابیات استاد آهنگ هایشان را هماهنگ کردند و با بهره بردن از آنان در دل مخاطبانشان جایی بازکردند و غزل ها با موسیقی عجین شدند، به تازگی نیز استاد به دکلمه برخی از غزلیاتش در آلبوم «تنفس آزاد» پرداخته است.

او درباره این آلبوم گفته: کارهای موسیقی و خوانش مربوط به این آلبوم به اتمام رسیده و برای اخذ مجوز راهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

بهمنی افزوده: قرار بود این آلبوم همزمان با نمایشگاه کتاب و همراه با کتاب «تنفس آزاد» منتشر شود اما متاسفانه این گونه نشد و سروده های موجود در کتاب در این آلبوم به صورت دکلمه قرائت شده، اما در کنار آن ها چند نمونه شعر هم افزون بر اشعار کتاب در این آلبوم گنجانده شده است.

او درباره زمان انتشار آلبوم گفته: این آلبوم به لحاظ اشعار مشکلی ندارد و در حال بررسی در شورای موسیقی است، از این رو پس از اخذ مجوز منتشر می شود.