آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
ورزشی
۳۰
یادداشت

دست تمامی اعضای تیم راگبی را می بوسم

محمد علی پور

بازی های خوب ملی پوشان راگبی کشورمان در رقابت های سید دو آسیا بازتاب بسیار خوبی در مالزی داشت و مسئولان کنفدراسیون راگبی آسیا بویژه راس میشل دبیر کل این کنفدراسیون ضمن تمجید از عملکرد تیم ایران، برتری مقابل تیم قوی هند را باارزش قلمداد کرد.

به دعوت رسمی کنفدراسیون راگبی آسیا به کوالالامپور رفتم و ضمن تماشای مسابقات، به همراه حسن میرزا آقابیک با مقامات ارشد این کنفدراسیون نیز مذاکرات خوبی داشتیم.تیم ما در شرایطی به مالزی رفت که به سبب مشکلات مالی، نتوانست حتی یک دیدار تدارکاتی با رقبای خارجی داشته باشد و به سه بازی داخلی بسنده کرد اما به گفته مسئولان تیم های مالزی و هند، این تیم ها بیش از 15 بازی دوستانه خارجی داشتند.

مالزی پیشتر در سید یک آسیا بود و یک تیم پیشرفته است که در عرصه آسیا، حرف های زیادی برای گفتن دارد، با این حال ملی پوشان ما در مصاف با این حریف قدرتمند بازی قابل قبولی به نمایش گذاشتند و باخت برابر مالزی از ارزش های آنها کم نمی کند.در بازی دوم مقابل هند، بچه ها با خودباوری بیشتر به میدان آمدند ضمن این که به دلیل خو گرفتن با شرایط زمین و وضع آب و هوایی، نمایش بهتری داشتند و توانستند این حریف را با قدرت تمام شکست دهند.

اصلا بنا ندارم با کسب این موفقیت، بزرگ نمایی کنم ولی واقعا عملکرد بازیکنان و همچنین کادر فنی به خصوص پدرام بنی عامریان مربی جوان و تلاشگر فوق العاده بود. ما پیش تر با مربی نیوزلندی(وین ماسترز) در شرایطی در سید دو آسیا بودیم که وضع حریفان مثل زمان فعلی نبود، آنها واقعا پیشرفت کرده اند ولی با این وجود ما با مربی وطنی توانستیم تمامی معادلات را بر هم بزنیم و تیم هند را به یک دسته پایین تر بفرستیم.در کوالالامپور مذاکرات رضایت بخشی با مقامات کنفدراسیون راگبی آسیا داشتیم و آنها ضمن ستایش از بازی های خوب ایران قول مساعد دادند تا با ما همکاری بهتری داشته باشند.

آنها قول دادندیک مدرس مجرب را به ایران بفرستند و برای برگزاری کلاس پیشرفته و بین المللی مربیگری در کشورمان، همکاری لازم را داشته باشند. از این که تیم ملی راگبی ما توانست در مالزی باعث سربلندی شود، بسیار خوشحالم و دست تمامی اعضای تیم را می بوسم.

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی