آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
ورزشی
۳۰
گفت وگوی ویژه

خمسه: مکزیک یک مدال طلابه من بدهکار است

آخرین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان به منظور حضور در بیست و یکمین دوره رقابت های قهرمانی جهان 2013 مکزیک با برگزاری تمرینات تخصصی در آکادمی ملی المپیک در حال پیگیری است. محمد خمسه تکواندوکار ملی پوش اعزامی وزن سوم (63-) به این مسابقات است که با اندیشه کسب مدال طلاتمریناتش را پابه پای هم تیمی های خود دنبال می کند.خمسه که معتقد است مکزیک یک طلابه وی بدهکار است این گونه به سوالات پاسخ داد:

چه مقامی را برای خود در مسابقات قهرمانی جهان 2013 مکزیک پیش بینی می کنید؟

سال 2010 و در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان که در همین مکزیک برگزار شد در دور دوم و در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس مبارزه نکردم و از گرفتن مدال بازماندم آن هم در صورتی که خیلی آماده بودم.

همان جا گفتم که مکزیک یک مدال به من بدهکار است و مدال من در آن کشور جا مانده است و اکنون که عضو تیم ملی بزرگسالان شده ام می روم تا آن مدال را بگیرم.

شرایط اردو را چطور ارزیابی می کنید؟

حدود چهار ماه است که اردوهای سختی را پشت سر گذاشته ایم و اکنون شرایط ملی پوشان خوب است، من از همان سال که آن اتفاق در مکزیک برایم رخ داد، با جان و دل تمرین کردم و در همه میادین چه در لیگ برتر و چه در اردوهای تیم ملی و چه در تورنمنت هایی که با این تیم اعزام شدم از تمام وجودم مایه گذاشتم.

من طلای جهان را می خواهم و برای رسیدن به آن تمام تلاشم را می کنم. ان شاءالله با طلااز مکزیک بر می گردم.

چه شناختی از حریفان خود در رقابت های جهانی دارید؟

در تورنمنت اسپانیا و تونس با چند حریف اصلی خود در این وزن آشنا شدم، در اسپانیا برنز گرفتم و در تورنمنت تونس نقره. همان جا دیدم که چه کار سختی در این وزن دارم در وزن من نمایندگان بلژیک، کره جنوبی، ترکیه، تونس و تایلند نفرات قوی هستند.