آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
جامعه
۴

کوتاه از جامعه

از سرگیری پرداخت وام ازدواج مهر امام رضا(ع)

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از پرداخت وام ازدواج از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) خبر داد. حسین معتمدنیا، گفت: صندوق مهرامام رضا(ع) از روز یکشنبه هم اقدام به پرداخت وام 3 تا 5 میلیون تومانی ازدواج کرده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت بانک مرکزی نسبت به انتخاب صندوق مهرامام رضا(ع) به عنوان بانک عامل دریافت تسهیلات ازدواج اقدام کنند.

برخورد قضایی با زیاده روی در تجویز داروی خارجی

رئیس سازمان غذا و دارو هشدار داده برای پزشکانی که بیش از حد معمول داروی خارجی و بیگانه را برای بیماران تجویز کنند، شائبه زد و بند آن ها با شرکت های خارجی به وجود می آید، لذا با این افراد برخورد قضایی، ارشادی و رسانه ای می کنیم. عباس حاجی آخوندی به این موضوع اشاره کرده که افرادی اصرار دارند از نمونه خارجی داروها استفاده کنند، به عنوان نمونه داروهای زیادی وجود دارد که مثلا 10 کارخانه دارویی کشور آن را تولید می کند، اما باز هم شماری علاقه دارند از نمونه خارجی و بیگانه آن استفاده کنند. به گفته حاجی آخوندی مصرف کننده دارو در هر صورت پزشکی است که آن را تجویز می کند؛ نه بیمار و داروساز، بنابراین اگر مشاهده شود که پزشکی بیش از حد معمول از یک داروی بیگانه در نسخه هایش تجویز کرده است، وزارت بهداشت با او برخورد قضایی، ارشادی و رسانه ای می کند.

شست و شوی کعبه با گلاب ایرانی

خانه خدا، روز گذشته همزمان با اول شعبان با گلاب ناب ایرانی شسته شد. در این مراسم همانند سنت هر ساله که در ابتدای ماه های شعبان و محرم برپا می شود با حضور نمایندگان برخی کشورهای اسلامی، کعبه معظم با آب زمزم مخلوط با گلاب ایرانی شست وشو داده شد. همچنین داخل خانه خدا با آب زمزم، گلاب کاشان و انواع بخورها و بهترین خوشبوکننده ها شسته شده و دیوارهای داخلی آن هم با انواع پارچه های معطر پاکیزه شد. امسال40 لیتر گلاب ناب کاشان با آب زمزم برای شست و شوی خانه خدا مخلوط شد.