آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
تجارت و تولید
۷

خبر

قیمت طلاو سکه در مسیر سقوط

با بازگشایی بازارهای جهانی، شاخص قیمت هر اونس طلادر این بازارها روند نزولی داشته که تاثیر کاهشی خود را در بازار داخلی نیز گذاشته است.

قیمت جهانی هر اونس طلابه 1379 دلار و 80 سنت رسید که این عدد نسبت به روز یکشنبه 4 دلار و 80 سنت کاهش داشته است. کارشناسان جهانی پیش بینی می کنند در هفته جاری روند قیمت جهانی طلانزولی خواهد بود.بنا بر این گزارش هر قطعه سکه طرح جدید بهارآزادی یک میلیون و 284 هزار و 500 تومان و طرح قدیم نیز یک میلیون و 255 هزار تومان است که نسبت به روز یکشنبه پنج هزار تا پنج هزار و 500 تومان کاهش داشته است.هر قطعه نیم سکه بهار آزادی 675 هزار تومان و هر قطعه ربع سکه 420 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی نیز 288 هزار تومان در حال حاضر در بازار تهران معامله می شود.بنا بر این گزارش قیمت هر مثقال طلادر بازار تهران 526 هزار و 200 تومان و هرگرم طلای 18 عیار نیز 121 هزار و 470 تومان معامله می شود.

اپراتور چهارم 18 ماه فرصت خواست

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پروانه اپراتور چهارم از دی ماه سال 1391 لازم الاجرا شده و این اپراتور برای پیاده سازی و بهره برداری شبکه فیبر نوری 18 ماه فرصت دارد.

محمدحسن رضوانی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) بر فعالیت اپراتور ایجاد و بهره برداری از شبکه های انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبرنوری (FTTx) نظارت می کند. وی افزود: پروانه شرکت ایرانیان نت، مجری ایجاد و بهره برداری از شبکه های انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبرنوری (FTTx) صادر شده است. وی تصریح کرد: این شرکت پیاده سازی شبکه فیبرنوری در کشور را آغاز کرده و در فاز اول هفت شهر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کرج و قم به شبکه فیبرنوری مجهز می شوند.

وی با اشاره به این که پیاده سازی شبکه فیبرنوری تا پایان مرداد سال جاری در مشهد و تهران عملیاتی می شود، تصریح کرد: با ایجاد شبکه دسترسی از طریق فیبرنوری، ظرفیت دسترسی کاربران نهایی به اینترنت در کشور افزایش یافته و کاربران از طریق این شبکه می توانند دسترسی مناسبی به شبکه ملی اطلاعات داشته باشند.