آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
ایران زمین
۲۸

گوناگون

صعود کودک 8 ساله نوشهری به قله سهند

نوشهر- خبرنگار

کودک 8 ساله نوشهری به قله سهند در آذربایجان شرقی صعود کرد.

سید محمداکبر موسوی، رئیس روابط عمومی هیات کوهنوردی نوشهر در این باره گفت: سجاد یوسفی جمعه گذشته به مناسبت گرامیداشت عید مبعث موفق شد به قله 3 هزار و 750 متری سهند صعود کند. شهرام یوسفی و پروانه میرزایی والدین این کودک کوهنورد به همراه محمد آقاجانی به عنوان راهنما، وی را در این صعود همراهی کردند.

سجاد یوسفی از 5 سالگی به کوهنوردی مشغول است و در سال های گذشته به ارتفاعات نوشهر و تهران صعود داشته است. به گفته والدین این کودک، صعود به قله سبلان، سومین قله مرتفع کشور، از دیگر برنامه های تابستانی وی است.

پاکسازی نقاط گردشگری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- خبرنگار

مردم چهارمحال و بختیاری با برگزاری همایش های پاکسازی درهفته محیط زیست(16 تا 22 خردادماه)، نقاط گردشگری این استان را پاکسازی می‎ کنند.

سعید یوسف پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه های هفته محیط زیست دراین استان، یادآور شد: برگزاری همایش های پاکسازی در نقاط مهم گردشگری استان، برگزاری کارگاه های آموزشی، اجرای تورعکاسی با موضوع سبک زندگی و حفظ محیط زیست از جمله این برنامه ها است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری برگزاری نشست های هم اندیشی با هدف حفظ تالاب های این استان و برگزاری جشن در پارک ها با هدف آشنایی مردم با حفظ محیط زیست از دیگر برنامه ها به شمار می‎رود.