آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
ایران زمین
۲۸

ایران در ایران

رشد صادرات آذربایجان غربی

ارومیه- خبرنگار میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از آذربایجان غربی به خارج از کشور امسال رشد

19 درصدی داشته است.

میرهاشم سید احمدی، ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان این که 345 هزار و 686 تن کالادر 2 ماه نخست امسال از این استان به خارج صادرشده، افزود: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 244 هزار تن به ارزش 96 میلیون دلار بود. وی ارزش ریالی کالاهای صادره را 115 میلیون دلار عنوان کرد.

عدم صدور پایان کار برای ساختمان‎های فاقد شناسنامه

زنجان- خبرنگار ساختمان‎های فاقد شناسنامه فنی و ملکی در زنجان پایان کار نمی گیرد.

احد محمدی، رئیس نظام مهندسی ساختمان زنجان اعلام کرد: از سال 74 دریافت شناسنامه‎ فنی و ملکی در ساختمان‎ها بر اساس قانون اجباری است، اما این کار به شکل جدی انجام نمی شد تا این که از سال گذشته برنامه ریزی های لازم برای اجباری شدن دریافت شناسنامه فنی و ملکی انجام و دریافت این شناسنامه برای ساختمان‎ها به شکل جدی دنبال می شود.

3 نفر را با سواد کنید جایزه بگیرید

کرج - خبرنگار شهروندان علاقه مند شهرستان ملارد می توانند در صورت باسواد کردن 3 نفر، یک میلیون و 20 هزار تومان جایزه دریافت کنند.

علی فدایی، رئیس اداره آموزش و پرورش ملارد در این باره گفت: از سوی واحد سوادآموزی اداره آموزش و پرورش این شهرستان، فراخوانی مبنی بر باسواد کردن افراد بی سواد منتشر شده است.در این زمینه شهروندان توانمند می توانند با باسواد کردن3 نفر از افراد 10 تا 49 سال در مدت 2 ماه علاوه بر اجر معنوی، مبلغ یک میلیون و 20 هزار تومان دستمزد دریافت کنند. علاقه مندان در این زمینه می توانند با اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد واحد سوادآموزی یا با شماره تلفن های 65997131 و 65998382 تماس بگیرند.