آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
ایران شوک
۲۱

60 مهاجر با واژگون شدن قایق جان سپردند

گروه شوک: با واژگون شدن قایق حامل مهاجرانی که به طور غیرقانونی روانه استرالیا بودند 60 نفر از سرنشینان آن در آب های خروشان کشته یا ناپدید شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات استرالیایی امیدوار بودند که غواصان بتوانند همه سرنشینان قایق را نجات دهند اما پس از گذشت 4 روز از حادثه و انجام جست وجوهای گسترده، امدادگران تنها توانسته اند اجساد 13 نفر از مسافران را از آب بیرون بکشند و هنوز اثری از 47 مسافر دیگر پیدا نشده است.

این قایق حامل 60 مهاجر پناهنده بود که در مسیر استرالیا و اقیانوس هند دچار حادثه شده است. مقامات استرالیایی اعلام کرده اند با وجود تلاش های زیاد برای یافتن دیگر سرنشینان این قایق هنوز اثری از آنان به دست نیامده است.

سخنگوی امنیت دریایی استرالیا اعلام کرد که این سانحه دریایی بسیار دلخراش بود و غواصان و امدادگران همچنان در میان آب ها در جست وجوی مسافران ناپدید شده هستند.

این سخنگوی امنیتی اضافه کرد، بررسی ها نشان داده که این قایق 60 سرنشین داشته و قرار بوده این افراد در کمپ پناهندگان در جزیره کریسمس اسکان داده شوند.

هویت سرنشینان این قایق مشخص نیست اما تعدادی از آن ها زن و کودک بوده اند. امدادگران جلیقه های نجات زیادی را معلق در دریای متلاطم و در نزدیکی محل حادثه یافته اند و به نظر می رسد سرنشینان قایق فرصت استفاده از این جلیقه ها را نداشته اند. حادثه در 120 کیلومتری شمال غربی جزیره کریسمس و 500 کیلومتری جنوب جاکارتا اتفاق افتاده است.ملیت سرنشینان قایق تاکنون شناسایی نشده است. استرالیا، مناسب ترین مقصد مهاجرتی برای بسیاری از مردم کشورهای مختلفی چون افغانستان، سریلانکا، پاکستان و... است.

در گذشته نیز در پی حوادثی مشابه بسیاری از مهاجران در این مسیر دچار حادثه شده و کشته شده اند.