آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۸
ایران شوک
۲۱

فستیوال «گاو نر و دستمال های قرمز در اسپانیا» برگزار شد

گروه شوک: فستیوال 9 روزه «گاوهای نر و دستمال های قرمز» در اسپانیا برگزار شد. به گزارش آسوشیتدپرس، برگزاری این فستیوال سالانه صدها زخمی و کشته به همراه دارد.

بسیاری از دوستداران حیات وحش و حامیان حیوانات این فستیوال را بسیار وحشیانه و بی رحمانه عنوان کرده و خواستار لغو آن شده اند اما تمام تلاش هایشان تاکنون بی نتیجه بوده است. شرکت کنندگان با در دست داشتن دستمال های قرمز برای مبارزه با گاوها در میدان شهر باسک گردهم می آیند و با فرار از مقابل گاوهای وحشی این جشن را برگزار می کنند.

در تصاویر گرفته شده بسیاری از مردم در خیابان های پامپلونا با وجود گرمی هوا دست به آتش بازی زده اند تا هیجان مراسم را بیشتر کنند.

این جشنواره همواره در اسپانیا از اهمیت زیادی برخوردار بوده و با وجود تمامی مخالفت ها همه ساله برگزار می شود. در طول جشن شش گاو نر بالغ به همراه شش گوساله در خیابان های شهر در میان مردم رها می شوند و هر گاو خشمگین ممکن است به مردم اطراف خود صدمه وارد کند. گاوها با طی کردن خیابان به هرکس که بر سرراهشان باشد با عصبانیت ضربه می زنند و گاهی همین موضوع باعث مرگ افراد می شود. امسال این جشن 200مجروح به همراه داشته است.

در تصاویر گرفته شده همه جا قرمز به نظر می رسد چون هریک از شرکت کنندگان پارچه قرمز خود را بالاگرفته اند و شادی می کنند.