آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۸
دانستنی ها
۱۱
علم روز

کنترل «آی فون ها» با حرکات سر

افزودن یک ویژگی جدید به سیستم عامل «آی او اس 7» اضافه کرده که به کاربر این امکان را می دهد با حرکات سر خود بین منو ها حرکت کرده، کاربردهای مورد نظر خود را انتخاب و صفحه نمایش دستگاه خود را کنترل کند.

پس از آن که ویژگی «سوئیچ کنترل» در سیستم عامل جدید فعال شد، می توان امکان کنترل بخش های مختلف صفحه، کاربردها و منوها را به حرکت سر کاربر سپرد. وقتی که بخش مورد نظر کاربر مشخص شد، کاربر سر خود را به چپ حرکت می دهد تا آن را انتخاب کند، کاربران همچنین می توانند سر خود را به راست حرکت دهند تا به منوی قبلی رفته یا به صفحه خانگی بازگردند. این ویژگی در سیستم عامل جدید را می توان در منو «سوئیچ کنترل» خاموش یا روشن کرد. کاربر همچنین می تواند حرکت چپ و راست سر خود را برای پنجره ها و تنظیمات شخصی سازی کند و آن ها را براساس راحتی و سلیقه خود تنظیم کند.

از دیگر ویژگی های این نرم افزار حرکت سر برای راه اندازی برنامه سیری است که با صدای کاربر فعال می شود تا با کمک این دستیار صوتی بتوان مرکز اعلانات دستگاه را باز کرد یا صدای موسیقی را کم و زیاد کرد. براساس این امکان جدید می توان حرکت سر را جایگزین حرکت نوک انگشت روی صفحه کرد. دامنه کاملی از گزینه های قابل کنترل با حرکات سر در منو «اکشنز» سیستم عامل جدید قابل مشاهده خواهد بود.