آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۰
صفحه اول
۱

گفت وگوی صالحی با البرادعی درباره حوادث مصر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی های خود درباره تحولات مصر با محمد البرادعی معاون رئیس جمهور موقت مصر در امور بین الملل، به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی اکبر صالحی بامداد دیروز پس از بازگشت از سفر کوتاهی که برای رایزنی درباره حوادث مصر با مقامات ترکیه داشت، در گفت وگو با البرادعی با تاکید بر این که تعیین سرنوشت کشور مصر فقط با خواست مردم این کشور رقم می خورد، تصمیم و خواست مردم مصر برای آینده سیاسی این کشور را مورد احترام همگان دانست.

وی شرکت همه گروه های سیاسی و نخبگان را در چارچوب فرآیند سیاسی ملی برای پیشبرد اهداف مردم مصر بر پایه وحدت همه قشرها خواستار شد.

محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور موقت مصر در امور بین الملل نیز با تشکر از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و با توجه به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران خواهان بهترین روابط با کشورمان شد و ادامه رایزنی های دوجانبه در خصوص مسائل مهم منطقه را خواستار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان که عصر جمعه به ترکیه رفته بود، در گفت وگو با احمد داوود اوغلو همتای ترکیه ای خود با ارزیابی مثبت از روند توسعه روابط دو کشور، بر ضرورت ارتقای همکاری ها در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و عزم مقامات عالی دو کشور برای پیشبرد روابط در زمینه های مختلف را عامل مهمی برای افزایش همکاری ها دانست.