آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۰
اقتصاد
۴

سقف کارت اعتباری خرید کالاحداکثر 4 میلیون تومان است

بانک مرکزی در تازه ترین بخشنامه خود حداکثر سقف کارت اعتباری مرابحه را 40 میلیون ریال تعیین و اعلام کرد که صدور بیش از یک فقره کارت اعتباری مرابحه برای یک فرد در شبکه بانکی ممنوع است.

سایت بانک مرکزی با انتشار تازه ترین بخشنامه این بانک به مدیران عامل تمامی بانک های دولتی و غیردولتی به استثنای بانک های قرض الحسنه مهر ایران و رسالت و شرکت دولتی پست بانک و موسسه اعتباری توسعه حداکثر سقف کارت اعتباری مرابحه در سال جاری و تعداد کارت اعتباری مرابحه مجاز هر فرد در شبکه بانکی را اعلام کرد.

بر این اساس طبق بند الف ماده 11 سیاست های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور در سال 1390 که سقف تسهیلات بانک ها بابت خرید کالاو خدمات ضروری از قبیل کالاهای مصرفی بادوام نو و دست اول ساخت داخل کشور را حداکثر 40 میلیون ریال تعیین کرده است، کمیسیون اعتباری بانک مرکزی نیز در دوازدهمین جلسه خود مقرر کرده تا تغییر مفاد این بند سقف کارت اعتباری مرابحه حداکثر 40 میلیون ریال تعیین شود.

در زمینه تعداد کارت های اعتباری مرابحه مقرر شده که صدور کارت اعتباری مرابحه متعدد (بیش از یک فقره) برای یک فرد در شبکه بانکی کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.