آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۰
اقتصاد
۴

قاسمی: بی کیفیتی بنزین داخلی را بشدت رد می کنم

وزیر نفت، ادعاهای مطرح شده در مورد کیفیت و سرطان زا بودن بنزین تولید داخلی را بی اساس خواند و تاکید کرد: بنزینی که در پالایشگاه های کشور تولید می شود، جزو باکیفیت ترین فرآورده ها در منطقه است.

رستم قاسمی در حاشیه سمینار یک روزه امنیت و انرژی در شهر فرانکفورت آلمان در گفت وگو با ایرنا، این ادعا را که دلیل آلودگی هوای تهران ناشی از تولید بنزین غیراستاندارد و سرطان زا بودن این فرآورده تولیدی است به شدت رد کرد و گفت: چنین چیزی اصلاحت ندارد.

در روزهای گذشته یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز از وجود ترکیبات سرطان زا به عنوان افزودنی سوخت در بنزین های تولید داخل خبر داده و اعلام کرد: پتروشیمی تولیدکننده ترکیباتی همانند بنزن، تولوئن و زایلن است که این ترکیبات سرطان زاست.

وزیر نفت اما با رد این ادعاها تاکید کرد: اکنون بنزین با کیفیت بالا(یورو 4) در برخی پالایشگاه های کشور تولید و در جامعه مصرف می شود که جزو بهترین فرآورده ها در منطقه است.

قاسمی گفت: در چند سال گذشته، شرایط کیفی این فرآورده در ایران کاملامتفاوت شده و اطمینان می دهم که موارد مطرح شده در مورد بنزین تولید داخل به هیچ عنوان صحت ندارد.