آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۰
ورزش
۱۳

نگاه ماتادورها به جام جهانی

فابرگاس چگونه شکوفاتر شد؟

منبع: یوفا

سسک فابرگاس که تیم ملی اسپانیا را در مسابقه های اخیر فوتبال جام کنفدراسیون ها در برزیل همراهی کرد، می گوید از شرایط و جایگاهش در این تیم راضی است.

این هافبک بیست و هفت ساله و مدبر که در رقابت های یورو 2012 در اغلب مسابقه های اسپانیا حاضر و در پست مهاجم کاذب انجام وظیفه می کرد، از آن به بعد هم نزدیک به ترکیب ثابت مانده است و ویسنته دل بوسکه سرمربی این کشور روی او بسیار حساب می کند. این موفقیت ها در قیاس با گذشته ای نه چندان دور که فابرگاس اغلب نیمکت نشین ماتادورها بود، قابل توجه نشان می دهد. چه چیزی شرایط بهتر فعلی را برای فابرگاس موجب شده است؟

وی می گوید انتقال او به بارسلونا که دو سال و اندی پیش روی داد، پایه گذار شرایط کنونی اوست و می افزاید: «از یک سو ترکیب بارسلونا و آرایش تیم ملی اسپانیا چندان با یکدیگر متفاوت نیست و در اکثر روزها حداقل 6 بارسایی در جمع ماتادورها توپ می زنند و از طرف دیگر وقتی هر هفته در تیمی قوی و پرمهره بازی می کنید مجبورید سطح کارتان را بالاببرید و این اتفاقی است که برای من در نوکمپ روی داده است. من یاد گرفته ام چطور پرکار و صبور باشم و اگر بخواهید در استانداردهای تیم ملی اسپانیا و همسو با آن ظاهر شوید، باید هر روز با نهایت دقت و قدرت تمرین کنید. درست است که ما با امید و هدف قهرمانی به جام کنفدراسیون های امسال رفتیم، اما هدف اصلی مان شناخت بهترین ترکیب ها برای مسابقات بسیار مهم تر جام جهانی در سال آینده بود. حسن مهم و اصلی تیم اسپانیا که حتی برزیل هم صاحب آن نیست، سرعت در پاسکاری ها و تبادل مدام توپ و موقعیت سازی برای بهترین یار خودی در آستانه دروازه رقباست. وقتی این روش در حد کمال توسط ما اجرا می شود، به واقع شکست ناپذیر جلوه می کنیم.»