آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۰
ورزش
۱۳

664 میلیارد روبل برای جام جهانی روسی

مترجم: وصال روحانی
منبع: هرالد تریبون

در یکی از جلسات اخیر هیات دولت روسیه به سرکردگی دیمیتری مدودف، نخست وزیر این کشور راه ها و وسایل سخت افزاری مورد نیاز برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

در مجموع 292 مکان و وسیله برای این رقابت ها تولید یا ترمیم شده و این شامل 12 استادیوم، 114 مکان تمرین، 62 هتل، 11 فرودگاه، ترمینال ها و ایستگاه های مسافرتی متعدد می شود. به اینها اضافه کنید وسایل پرشمار ارتباطاتی و الکترونیکی و امکاناتی که باید تامین شود تا مهمانان و حاضران در جام جهانی بیست و یکم به موقع به مقصد خود برسند و وقتی می رسند با وسایل و امکاناتی مواجه شوند که به فراخور جام جهانی است. ویتالی موتکو، یکی از مردان اول ورزش روسیه که، هم وزیر ورزش این کشور است و هم رئیس کمیته سازماندهی رقابت های جام جهانی 2018 می گوید: «ما راهی طولانی را طی کرده ایم تا به لحاظ سخت افزاری به نقطه ای برسیم که مورد نیاز برای عرصه ای همچون جام جهانی است. وسعت این برنامه ها به حدی بوده که نظیر آن در سال های اخیر در روسیه مشاهده نشده بود. شاید در کوتاه مدت مخارج سنگینی به ما تحمیل شده باشد، اما این وسایل و امکانات در درازمدت هزینه های خود را پس می دهد و به گونه های مختلف می توان از آنها بهره های اقتصادی برد. از طرف دیگر و در منظری کلی تر، جام جهانی اعتباری را نصیب کشور ما خواهد کرد که کمتر رویداد دیگری اینک می تواند به روسیه ببخشد و هرچه این افسانه قوی تر و بزرگ تر باشد، پیروزی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ما بیشتر و بزرگ تر خواهد شد.»

گفتنی است بهای کلی عملیات تدارکاتی روس ها برای جام جهانی 2018 به 664 میلیارد روبل خواهد رسید که حدود نیمی از آن را دولت تامین می کند و نیمی دیگر از سوی فعالیت های تبلیغاتی و مشارکت اسپانسرها به این مسابقات تزریق خواهد شد.