آرشیو چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۳
ایران
۱۵

سد درودزن، تنها راهکار برای بحران بی آبی شیراز

کمبود آب طی یک هفته اخیر در قسمت های مختلف شیراز بویژه شهرک صدرا، بخش های غربی، شمالی و جنوبی این شهر موجب شد که دستگاه های مسئول و متولیان امر دست به کار مدیریت بحرانی شوند که به اعتقاد آنان اتمام طرح خط دوم انتقال آب از سد درودزن می تواند این بحران را برطرف کند.

مدیر آبفای شیراز در این میان هشدار داد که مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند تا آب در شیراز جیره بندی نشود و فرمانداری با برگزاری جلسات مدیریت بحران آب درصدد اجرای راهکارهایی برای رفع این مشکل شد.

فرماندار شهرستان شیراز با بیان این که طی هفته گذشته با کمبود آب در نقاط مختلف شهر شیراز روبه رو بودیم، به مهر گفت: با توجه به اهمیت موضوع جلسه فوق العاده ای در شیراز تشکیل و مقرر شد از چاه های شهرداری و ستاد باغات شیراز برای تامین آب شرب مردم شیراز استفاده شود.

جواد زرین کلاه افزود: بر این اساس به تمام اداراتی که مصرف آب آنها بالابود مکاتبه شد تا هر چه سریع تر نسبت به کاهش مصرف آب اقدام کنند، در غیر این صورت آب ادارات پر مصرف قطع خواهد شد.

وی درباره انتقال آب از درودزن به شیراز گفت: خط دوم انتقال آب از درودزن به شیراز به دلیل پاره ای از مشکلات و بویژه کمبود اعتبار به کندی در حال اجراست.جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که تمام کلانشهرهای کشور برای تامین آب شرب از آب سد استفاده می کنند، 70 درصد از آب شرب شیراز از چاه های اطراف این کلانشهر تامین می شود و این مشکل زمانی برطرف خواهد شد که خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز اجرایی شود.