آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
سیاسی
۲

هاشمی: قانون، چراغ راه حرکت کشور به سوی پیشرفت است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون را چراغ راه حرکت به سوی تعالی و پیشرفت دانست و اظهار کرد: محور همه قوانین کشور، قانون اساسی است و اگر فصل حقوق ملی آن را اجرا کنیم، همه مردم راضی می شوند، جز یک اقلیت افراطی که رای مردم را تزئینی می دانند.

به گزارش مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با ارائه تحلیلی از زندگی امام مظلوم شیعیان در 25 سال خانه نشینی و حدود پنج سال حکومت، گفت: با وجود صراحت پیامبر در واقعه غدیر و بنا به سفارش آن بزرگوار، حضرت امیر(ع) به رای مردم توجه کرد و نخواست خود را بر مردم تحمیل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاهش نسبت به حسن روحانی، گفت: سال هاست که ایشان را می شناسم و اگر بگذارند، با همکاری دیگر قوا، به اعتماد و امیدواری مردم پاسخ شایسته می دهند.

در موضوع هسته ای، جای نگرانی نیست

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به نگرانی یکی از نمایندگان درخصوص پرونده هسته ای گفت: هیچ جای نگرانی نیست، چون هم دانش هسته ای را در اندیشه های جوانان خود داریم و هم فتوای رهبری را مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته ای؛ مهم تفهیم این موضوع با ادبیات دیپلماسی به جهان است تا مثل زمان پایان جنگ، اجماع دشمنان جهانی را به مسابقه دوستی با ایران تبدیل کنیم.

وی افزود: با اعلام سیاست تنش زدایی در ابتدای دولت سازندگی، تمام کشورهایی که در طول هشت سال دفاع مقدس علیه ما در مجامع جهانی رای می دادند، صدام را در مذاکرات بین المللی قطعنامه 598 آغازگر جنگ دانستند و دیدید پس از آن، سرنوشت حزب بعث چه شد و ایران چگونه به سوی پیشرفت و تعامل با جهان حرکت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از همزبانی افراطیون داخل و خارج کشور در دشمن تراشی برای مردم ایران، گفت: می خواهند با تبلیغات مسموم، ذهن مردم دنیا را نسبت به ایران مخدوش کنند.

وی تاکید کرد: مغرضان داخلی و خارجی که همیشه بهانه گیری دارند، ولی باید با عقلای قوم در داخل و دیگر کشورها در جهت رفع تردیدها کار کنیم تا گره ها باز شود.