آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
اقتصاد
۴

نامجو: سهمیه بندی آب فعلامنتفی است

وزیر نیرو با تاکید بر این که سهمیه بندی آب و خاموشی های برق فعلامنتفی است، گفت: با وجود منتفی شدن سهمیه بندی آب و برق، اما مردم صرفه جویی و مدیریت مصرف را دردستور کار قرار دهند.

مجید نامجو در حاشیه امضای تفاهم نامه تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی کشور در گفت وگو با مهر درباره آخرین وضع تامین آب و برق مردم در روزهای گرم تابستانی گفت: براساس آخرین گزارش هایی که دریافت کرده ایم، هم اکنون وضع پایداری شبکه آب بویژه در سطح شهر تهران مطلوب گزارش شده است.

وی با تاکید بر این که اکنون میزان فشار مخازن و شبکه انتقال آب در سطح شهر تهران و برخی کلانشهرهای کشور افزایش یافته است، تصریح کرد: بر این اساس فعلاسهمیه بندی و قطعی برنامه ریزی شده آب منتفی است.

این مقام مسئول در مورد آخرین وضع تامین برق توضیح داد: هم اکنون ذخیره برق کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و با وجود ثبت رکوردهای جدید مصرف، اما نگرانی برای تامین برق مشترکان وجود ندارد.

وی با اعلام این که اکنون خاموشی های برنامه ریزی شده مشترکان در فصل تابستان در دستور کار وزارت نیرو نیست، تاکید کرد: با وجود این، مردم بویژه در ساعات پیک مصرف نسبت به مدیریت و صرفه جویی در مصرف برق اقدامات لازم را انجام دهند.