آرشیو دوشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۱۷۹۹
حوادث
۱۲

پنج قاره

حادثه در تخریب نیروگاه قدیمی کالیفرنیا

سی ان ان: انفجار داخلی به منظور تخریب ساختمان نیروگاه قدیمی در ایالت کالیفرنیا به قطع شدن پای یکی از حاضران در صحنه و مجروح شدن دو نفر دیگر از تماشاچیان منجر شد. مردی که در این حادثه پایش قطع شد در فاصله نسبتا زیادی از ساختمان نیروگاه به تماشای انفجار ایستاده بود اما بر اثر پرتاب تکه هایی از مصالح ساختمان منفجر شده، قسمتی از پای خود را از دست داد. دو مجروح دیگر این حادثه تحت درمان قرار گرفتند. پیش از اجرای عملیات تخریب نیروگاه جایگاه هایی برای تماشاچیان در نظر گرفته شده بود و مجروحان حادثه در فاصله زیادی از محل ایستاده بودند به طوری که به نظر نمی رسید خطری آنان را تهدید کند. در جریان این حادثه دو خودرو از جمله یک خودرو پلیس نیز خسارت دید.

مرد پاکستانی همسرش را به قتل رساند

پلیس خبر: مردی در پاکستان همسر خود را به همراه مردی که با وی رابطه نامشروع داشت به قتل رساند. این مرد پس از ارتکاب جنایت فرار کرد. پلیس پس از مطلع شدن از واقعه، به صحنه جرم رفت و منطقه را محاصره کرد. اجساد مقتولان برای کالبد شکافی به بیمارستان مرکزی منطقه منتقل شدند. تحقیقات بیشتر در این رابطه و همچنین تلاش برای دستگیری متهم ادامه دارد.

سیل مرگبار در پاکستان و افغانستان

واحد مرکزی خبر: جاری شدن سیل در پاکستان و افغانستان ده ها کشته برجا گذاشت. بارش شدید و جاری شدن سیل در کراچی پاکستان موجب تخریب خانه ها و کشته شدن 38 نفر شد. گروه های امدادی برای کمک به سیل زدگان در تلاش هستند. همچنین جاری شدن سیل در استان های کابل، ننگرهار، خوست و نورستان افغانستان نزدیک به 80کشته برجا گذاشت. «محمد دایم کاکر» رییس اداره مبارزه با حوادث طبیعی افغانستان اعلام کرد: بیش از 430 واحد مسکونی و مغازه بر اثر سیل در شهرستان «سروبی» تخریب شده است.

مرد 67 ساله زنش را کشت

پلیس خبر: پیرمرد 67 ساله ای به اتهام قتل همسر خود در آفریقای جنوبی دستگیر شد. این مرد قتل را با استفاده از چاقو انجام داد. یکی از شاهدان که همسایه قاتل است گفته او را در حالی که چاقویی در دست داشت، بالای سر همسرش دید. دادگاهی به زودی مسوول رسیدگی به این پرونده خواهد شد.