آرشیو سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۴۹۷
ورزشی
۲۱

بازی های پاراآسیایی

مدال آوری وزنه برداران در روز نخست

محسن بختیار مدال طلای دسته 54 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری سومین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان مالزی را بر گردن آویخت. بختیار با مهار وزنه 120 کیلوگرمی این مدال را کسب کرد و وزنه برداران عراق و ازبکستان نیز در این دسته دوم و سوم شدند. علی سیفی هم در دسته 49 کیلوگرم با ثبت رکورد 92 کیلوگرم بعد از ورزشکار عراقی به مدال نقره رسید. امروز هم در ادامه مسابقات تیم وزنه برداری میثم متقیان و مهدی صیادی نمایندگان سنگین وزن ایران به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

غلبه بسکتبالیست های ایرانی بر مالزی

تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان در سومین دیدار خود در بازی های پاراآسیایی جوانان در مالزی به مصاف تیم میزبان رفته و موفق به شکست حریف شد. ملی پوشان ایران که در این مسابقه با نتیجه 75 بر 30 از سد مالزی گذشتند باید در آخرین دیدار مرحله مقدماتی به مصاف تیم فیلیپین بروند. تیم ایران پیش از این دیدار برابر عراق و ژاپن به پیروزی رسیده بود.

پیروزی گلبالیست ها برابر چین

تیم ملی گلبال پسران در آخرین دیدار مرحله گروهی اش در بازی های پاراآسیایی مالزی به مصاف چین رفت و با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها صعود کرد. ملی پوشان جوان گلبال کشورمان برای صعود به مرحله نهایی باید با تیم دوم گروه دیگر رقابت کنند. کره و ژاپن مدعیان گروه دیگر هستند که یکی از آن ها در نیمه نهایی باید با ایران رقابت کند. در گروه اول رقابت ها ایران، عراق، مالزی و چین حضور دارند و در گروه دوم نیز کره جنوبی، ژاپن، اردن و سوریه هستند.

دو نشان برنز حاصل تلاش شناگران

در اولین روز رقابت های شنای بازی های پاراآسیایی امیرمحمد توحیدنژاد و رضا جوادی در ماده 100 متر آزاد در بخش ورزشکاران فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، به نشان برنز دست یافتند. در بخش شناگران نابینا و کم بینا نیز محمد حسین کریمی و سعید منتظری به مقام سوم رسیدند که این دو شناگر به دلیل حدنصاب نرسیدن شناگران در رده سنی جوانان، در گروه نوجوانان مسابقه داده بودند و به همین دلیل مقام آن ها محسوب نشد و مدالی به آن ها تعلق نگرفت.