آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۳
صفحه اول
۱

وزیر نیرو در نخستین نشست خبری خود: چاه های آلوده آب مسدود می شود

وزیر نیرو در ارتباط با اخباری که در خصوص اعتراض وی نسبت به واگذاری نیروگاه ها و هشدار به نمایندگان مجلس منتشر شده است اظهار کرد: اصلا چنین چیزی صحت ندارد چرا که از روز اول که بنده به مجلس و رئیس جمهور برنامه ارائه کردم خصوصی سازی در سرلوحه برنامه هایم بوده است.

حمید چیت چیان در نخستین نشست خبری خود که دیروز برگزار شد تاکید کرد: وزارت نیرو نه تنها مخالف واگذاری نیروگاه ها نیست بلکه پیشروترین دستگاه دولتی در امر خصوصی سازی بوده است. چیت چیان در ادامه اظهار داشت: تمامی چاه های تامین آب کشور مجهز به سیستم تست لحظه ای کیفیت آب هستند و در صورت افزایش بیش از حد استاندارد نیترات، تامین آب از آن چاه متوقف خواهد شد. وزیر نیرو با اشاره به این که ورود سموم نیتراته در برخی نقاط کشور به منابع آب صحت دارد، تصریح کرد: کارهایی که در قبال آن انجام می دهیم با توجه به محدودیت منابع مالی نیز بسیار دقیق و جدی است. وزیر نیرو با بیان این که در موضوع تغییر تعرفه های آب و برق هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است، گفت: هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است، منتها این را باید بگویم که به دلیل محدودیتی که در منابع مالی دولت است، در سالهای اخیر دولت نتوانسته مابه التفاوت قیمت تکلیفی و هزینه تمام شده آب و برق را به وزارت نیرو پرداخت کند. وی اظهارداشت: این موضوع باعث شده که بسیاری از طرح های توسعه ای وزارت نیرو دچار تاخیر شود و مردم و مصرف کنندگان آب و برق متضرر شوند.

چیت چیان گفت: اگر با یک اقدام دقیق بتوانیم هم تعرفه آب و برق را اصلاح کنیم و هم منابع جدیدی را از دولت بگیریم، هم در مدیریت مصرف آب و برق موفق خواهیم بود و هم وزارت نیرو کارهای توسعه ای خود را انجام خواهد داد. وزیر نیرو در خصوص انتقال آب از کارون به اصفهان گفت: انتقال آب از یک حوزه به حوزه دیگر نخواهیم داشت، مگر برای شرب مردم منطقه، بنابراین اگر از همین مردم خوزستان بپرسیم که مردم یزد، کاشان و یا اصفهان آبی برای خوردن ندارند، اجازه خواهند داد که آب کارون به این شهرها برای تامین آب شرب انتقال پیدا کند.