آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۳
اجتماعی
۴

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل پایان یافت

800 شرکت دانش بنیان طرح های خود را به نمایش گذاشتند

وزیر جهاد کشاورزی به همراه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از بخش های مختلف چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایران، دکتر حجتی وزیر جهاد کشاورزی صبح دیروز، دوشنبه سیزدهم آبان ماه با حضور در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) از بخش دستاوردهای تجاری شده چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل شامل قسمت های پزشکی، کشاورزی و صنایع بازدید کرد. وزیر جهاد کشاورزی را دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، دکتر خیام نکویی معاون فناوری و نوآوری و پرویز کرمی مشاور و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراهی کردند. همچنین در جریان سومین روز از برگزاری چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل، استانداران خراسان رضوی، لرستان، قم، معاونان استاندار کرمان و چهارمحال و بختیاری، نمایندگان مردم استان های کرمان و کردستان از چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل بازدید کردند.

معاون فناوری و نوآوری، برگزاری جشنواره ملی علم تا عمل را تبلوری از پیشرفت و توسعه دانش بنیان کشور با تکیه بر نیروی توانمند سراسر کشور دانست و افزود: در این جشنواره بیش از 1104 طرح با قابلیت تجاری سازی حضور دارند که پس از سه مرحله داوری از 802 شرکت دانش بنیان موفق به شرکت در نمایشگاه شدند. دکتر خیام نکویی با تاکید بر ضرورت توجه به تجاری سازی طرح های دانش بنیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد قابلیت های تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دنیا به دره مرگ سقوط می کنند و تنها 10 درصد از این فعالیت ها قابلیت تبدیل به فناوری و تولید محصول را دارند از این رو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است با برگزاری این جشنواره ها با حضور 31 استان بتواند دستاوردهای علمی را از این پل با موفقیت عبور دهد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل از حمایت 120 میلیارد ریالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای طرح های منتخب این جشنواره خبر داد و یادآور شد: در این دوره از جشنواره از 35 طرح ملی، هر طرح تا اعتبار سه میلیارد ریال و 31 طرح برتر استانی، هر طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال برای تجاری سازی حمایت خواهد شد.