آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۹
بین الملل
۵

لیبرمن اشغال مجدد نوار غزه را خواستار شد

آویگدور لیبرمن وزیرخارجه رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» طی اظهاراتی اشغال مجدد نوار غزه را خواستار شد. به گزارش خبرگزاری سما، آویگدور لیبرمن در نشست حزب اسرائیل خانه ما که برای بررسی اوضاع این حزب و استمرار ائتلاف با حزب لیکود برگزار شد، بر ضرورت اشغال مجدد نوار غزه تاکید کرد. وزیرخارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به مذاکرات سازش بین لیونی و عریقات گفت: تجربه ثابت کرده است که تخلیه 21 شهرک نوار غزه، صلح را محقق نکرده بلکه به ادعای او باعث شد «تروریست ها» بر این منطقه سیطره یابند و زندگی اسرائیلی ها در جنوب را تهدید کنند.

ادامه شهرک سازی

در همین حال رژیم صهیونیستی بدون توجه به خواسته جهانی برای توقف شهرک سازی ها با هدف دستیابی به توافق سازش با فلسطینیان، با احداث 800 واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت کرد. این در حالی است که مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین که از اوایل تابستان امسال آغاز شده است به دلیل همین شهرک سازی ها به بن بست رسید و تیم فلسطینی مذاکرات نیز استعفا داد اما به اصرار رئیس این تشکیلات تا پایان مهلت 9 ماهه تعیین شده از سوی امریکا، به این مذاکرات ادامه خواهد داد.

مخالفت با حضور عباس در کنست

در همین حال و به دنبال اعلام موافقت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای حضور در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، جنبش های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند این اقدام محمود عباس «جنایت و اشتباه علیه حق مردم فلسطین و نقض تمام ارزش ها و ارزش های ملی» است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر آمادگی اش برای حضور در کنست را محکوم کرد.