آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۹
اجتماعی
۴

تاکید معاون رئیس جمهور بر همراهی تشکل های صنفی در رفع خلاهای قانونی حقوق زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با اعضای کمیته زنان جمعیت اسلامی کانون وکلای دادگستری بر همراهی تشکل های صنفی در رفع خلاهای قانونی حقوق زنان تاکید کرد. کمیته زنان جمعیت اسلامی در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد خود، مباحث و موضوعات مربوط به حوزه حقوق زنان و خانواده را مطرح کردند. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز با استقبال از ارائه دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات اعضای جمعیت اسلامی کانون وکلاگفت: همه مباحث مطرح شده دغدغه همه ما در طول سالها بوده و است، امیدواریم بتوانیم از این فرصت ها استفاده کنیم. شهیندخت مولاوردی افزود: انتظار می رود کار خاص و ویژه ای در این دوره در مباحث حقوقی و قانونی زنان انجام شود و با کمک همه گروه ها و تشکل ها به این موارد جامه عمل بپوشانیم.

وی با اعلام نیاز به تعامل و همفکری دراین مسیر آمادگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای هم افزایی گسترده با همه گروه ها را اعلام کرد. معاون رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای مرکز امور زنان با مراجع عظام، رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای فراکسیون زنان مجلس و تشکل های غیردولتی و موسسات تحقیقاتی و مطالعاتی، خاطرنشان کرد: گزارشی از وضعیت زنان دریافت کرده ایم و امیدواریم با قول مساعد گروه ها و تشکل ها در زمینه همکاری های متقابل از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

مولاوردی با بیان این که یکی از اولویت های کاری وی، مباحث حقوقی و قانونی در حوزه زنان و خانواده است، اظهار داشت: موضوعات بیمه زنان خانه دار، افزایش مرخصی زایمان و تقلیل ساعت کار زنان و مباحث حقوقی خانواده و ازدواج فرزند خوانده، را به شکل جدی و کارشناسی پیگیر هستیم و در تلاشیم با هدف دستیابی به نتیجه مطلوب با کمترین هزینه به سرانجام برسانیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده وی از همه تشکل ها، گروه ها و موسسات خواست تا نظرات و طرح های خود را جهت بررسی و پیگیری به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه نمایند.