آرشیو یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۸۵۲
دانش
۱۲

تخت های جدید اورژانسی در راه است

شاید برای شما هم پیش آمده باشد به عنوان همراه بیمار به بیمارستان مراجعه کرده و مجبور به حمل بیمار روی تخت های چرخدار اورژانس شده اید.

این چرخ ها معمولاسنگین و زیادی بلند است، به گونه ای که حرکت دادن آنها برای یک نفر اصلاراحت نیست. برای هل دادن این چرخ ها در راهروهای بیمارستان حداقل به دو نفر نیاز است در حالی که زمان هایی مثل نیمه های شب شاید دو نفر در دسترس نباشند. با استفاده از سیستم جدید SESTO هر شخص براحتی قادر خواهد بود این تخت های چرخدار را همراه مریض هل بدهد. این سیستم جدید در سایه همکاری محققان دانشگاه بین المللی سنگاپور و شرکت سنگاپوری هاپ تکنیک تولید و توسعه یافته است.

سیستم جدید مجهز به دو سری چرخ های چند جهته موتور دار است که در دو انتهای تخت های بیمارستانی کنونی نصب می شود و با استفاده از پنل کنترلی موجود در پشت تخت یک کارمند بیمارستان می تواند سرعت و جهت حرکت چرخ را براحتی کنترل کند. به محض قطع شدن تماس انگشت شخص با صفحه کنترل، تخت به طور خودکار متوقف خواهد شد. آزمایش SESTO از دو ماه پیش در بیمارستان دانشگاه ملی سنگاپور جایی که از این فناوری در آنجا استقبال شده آغاز شده است. با توجه به بازخوردهای گرفته شده از نتایج تست آزمایشی در طول این دو ماه، هم اکنون پلتفرم تاشویی به این سیستم اضافه شده تا اپراتور به جای راه رفتن پشت چرخ و هدایت آن، روی سکوی تاشو بایستد و چرخ را کنترل کند.