آرشیو چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۰۹۷
استان ها
۱۸

پروازهای فرودگاه ایلام پاسخگوی حجم بالای مسافران نیست

فریبا سبزمرادی

دنیای اقتصاد - ایلام- مدیر یک شرکت هواپیمایی در ایلام گفت: پروازهای فرودگاه شهدای ایلام به هیچ وجه پاسخگوی حجم بالای مسافران نیست. مسعود کهزادی اظهار کرد: 400 مسافر روزانه در دو پرواز رفت و برگشت از ایلام به تهران و برعکس جا به جا می شوند.

وی افزود: دو پرواز کنونی فرودگاه ایلام با توجه به افزایش شمار شرکت های نفتی و گازی فعال و همچنین حضور گسترده زایران عراقی که عازم شهرهای مذهبی کشور به ویژه مشهد مقدس و قم می شوند به هیچ وجه پاسخگوی حجم تقاضاهای بالای مسافران استان نیست.

وی یادآور شد: نزدیک به 50 درصد مسافران پرواز کرمانشاه به مشهد را ایلامی ها یا زوار عراقی تشکیل می دهند که می توان با راه اندازی پرواز مستقیم میان ایلام - مشهد این پرواز را در فرودگاه ایلام انجام داد.

کهزادی ادامه داد: استاندار جدید ایلام در مدت کوتاه حضور در استان تاکنون مذاکره های فراوانی با نمایندگان شرکت های ایران ایرتور و «ماهان» برای افزایش شمار پروازهای فرودگاه شهدای ایلام انجام داده و موافقت ضمنی آنان را جلب کرده است.

وی تاکید کرد: دفاتر هواپیمایی ایلام نیز از آمادگی کامل برای انجام پرواز ایلام - مشهد به صورت فول چارتر و افزایش پروازهای ایلام به تهران با توجه به حجم چشمگیر و بالای مسافر برخوردارند.

کهزادی بیان کرد: استان ایلام با ظرفیت های طبیعی و انسانی گوناگون در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته که یکی از الزام های تحقق این موضوع فراهم کردن زیرساخت های ارتباطی به ویژه فرودگاه است.وی توسعه امکانات فرودگاه ایلام و افزایش پروازها را از خواسته های بحق مردم این استان عنوان کرد و گفت: تحقق این موضوع با توجه به حجم بالای مسافران دارای توجیه و صرفه اقتصادی بالایی است.

مدیر دفتر هواپیمایی عرش آسمان نیلی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش مجموعه مدیریتی استان و همکاری شرکت های هواپیمایی به زودی شاهد افزایش شمار پروازهای فرودگاه ایلام باشیم.