آرشیو شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۹۰۰
جهان
۶

18 کشته در گروگانگیری بغداد

در حالی که نیروهای ارتش عراق همچنان در حال نبرد با گروه های شبه نظامی در برخی از استان های عراق هستند، پایتخت این کشور روز پنجشنبه شاهد یک گروگانگیری بی سابقه در دو ساختمان دولتی بود.

به گزارش ایسنا، این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که شش نفر به ساختمان های وابسته به وزارت حقوق بشر و مقر وزارت حمل و نقل عراق حمله کردند. حمله ابتدا با استفاده از یک عامل انتحاری آغاز شد و سپس دیگر شبه نظامیان وارد این ساختمان ها شدند و افرادی را به گروگان گرفتند. گفته می شود بیشتر گروگان ها در بخش های حفاظتی مشغول بوده اند.

پس از این حمله، نیروهای ارتش و امنیتی عراق بسرعت این ساختمان ها را محاصره و عملیات را آغاز کردند. با گذشت چند ساعت، این گروگانگیری با کشته شدن تمام گروگانگیرها به پایان رسید. بنا به گزارش منابع رسمی، 12 نفر دیگر نیز در این حمله کشته شدند. شمار زخمی ها به 50 نفر رسیده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما معمولاگروه های تروریستی وابسته به القاعده در عراق عامل حملات انتحاری معرفی می شوند. بنا به گفته منابع امنیتی عراق، ممکن است گروه های تروریستی در این کشور در روزهای آینده به حملات بیشتری در بغداد دست بزنند تا توجه نیروهای امنیتی را از فشار بر شبه نظامیان آنها در شهرهای الانبار، فلوجه و رمادی منحرف سازند.

این در حالی است که نبرد نیروهای ارتش عراق با گروه های شبه نظامی همچنان ادامه دارد. گفته می شود نیروهای ارتش عراق و یگان ویژه مبارزه با تروریسم در ادامه عملیات خود در استان الانبار، 40 نفر از اعضای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش را در منطقه الجریشی به هلاکت رساندند.