آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۲۴
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

اردوغان مخالفان را کافر خواند

نخست وزیر ترکیه، تظاهرکنندگان مخالف دولت خود را کافر و تروریست خواند.

رجب طیب اردوغان، تظاهرکنندگان طرفدار فتح اله گولن را که در تظاهرات علیه فساد دولتی شرکت می کنند کافر و تروریست خواند. او از مردم خواست فرزندان خود را در مدارس خصوصی که از سوی افراد نزدیک به فتح اله گولن اداره می شوند، ثبت نام نکنند.

هلاکت 18 تروریست در موصل

18 تروریست عضو داعش در بغداد و موصل کشته یا دستگیر شدند.

فرماندهی عملیات بغداد از کشته شدن هفت تک تیرانداز وابسته به گروهک داعش در این شهر خبر داد. همچنین 11 فرد مسلح وابسته به داعش در منطقه نمرود موصل دستگیر شدند.

تغییر استانداران در تونس

نخست وزیر تونس در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور، بیشتر استانداران را تغییر داد.

مهدی جمعه در پاسخ به درخواست مخالفان جنبش النهضه، 18 نفر از 24 استاندار تونس را تغییر داد. مخالفان جنبش النهضه به انتصاب اکثر استانداران قبل از تغییر دولت اعتراض داشتند. رهبران النهضه اعلام کرده اند با این تغییرات مخالفتی ندارند.

2 انفجار در پاکستان

دو انفجار در شمال غربی و جنوب غربی پاکستان شش کشته و 15 زخمی برجای گذاشت. انفجار بمب در مسیر کاروان نظامیان در ایالت بلوچستان (جنوب غربی پاکستان) سه نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.

همچنین انفجار بمب در منطقه خیبر (شمال غربی پاکستان) سه کشته و 9 زخمی برجای گذاشت. این افراد مامور واکسیناسیون فلج اطفال بودند.

تصمیم تازه مخالفان در تایلند

مخالفان دولت تایلند از مراکز حساس پایتخت عقب نشینی می کنند.

رهبر مخالفان تایلند اعلام کرد که هوادارانش، فردا (دوشنبه) مراکز تحت اشغال خودشان در پایتخت را تخلیه می کنند و تجمعات بعدی را فقط در پارک «لومبینی» ترتیب می دهند. اعلام عقب نشینی مخالفان با ابراز نگرانی وزیر خارجه آمریکا درباره خشونت های تایلند همزمان شد.