آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۲۴
اخبار کشور
۳

اخبار و گزارش های متفاوت ازآزادی سربازان ربوده شده ایرانی

تا لحظه تنظیم این خبر، گزارش های متفاوتی از آزادی سربازان ربوده شده ایرانی به دست گروهک تروریستی جیش العدل منتشر شد.

ابتدا معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با تایید آزادی سربازان ایرانی گروگان گرفته شده در پاکستان گفت: مجموعه دستگاه های امنیتی و انتظامی کشور در این امر دخیل بودند.

سردار مسعود جزایری، شامگاه دیشب در نشست خبری با اصحاب رسانه در قم در این باره گفت: پنج سرباز ایرانی که در مرزهای شرقی ایران گروگان گرفته و به پاکستان منتقل شده بودند آزاده شده اند.

وی افزود: مجموعه دستگاه های امنیتی و انتظامی کشور تلاش کردند تا این قضیه را فیصله دهند. معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این قضیه مشکلات فراوانی را به وجود آورده بود گفت: مذاکراتی با دولت پاکستان صورت گرفت و در نهایت به آزادی گروگان ها انجامید. دقایقی پس از اعلام سردار جزایری، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت و گو با تسنیم، در واکنش به اعلام خبر آزادی 5 سرباز ربوده شده ایرانی از سوی گروهک تروریستی جیش العدل گفت: این خبر را تایید نمی کنیم. وی افزود: بصورت رسمی خبر رسمی دال بر آزادی آنها نداریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: گفت و گو با طرف پاکستانی ادامه دارد و هنوز خبر رسمی مبنی بر آزادی 5 سرباز ایرانی اعلام نشده است.

پیش از این نیز علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اخبار اولیه حکایت از آزادی 5 مرزبانان ایرانی دارد. وی اظهارداشت: آزادسازی مرزبانان هنوز از مقامات رسمی به ما اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: خبر آزادی 5 مرزبان رد نشده است و مقامات پاکستانی گفته اند که خبر خوشحال کننده ای داریم.