آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۵۶۰۰
شوک امروز
۱۷

هشدارهای نوروزی امنیت در سفر

هنگام مسافرت باید مراقب باشید تا دچار دردسر نشوید و باید دانست دزدان با سوءاستفاده از همین شرایط شاید به سراغتان بیایند، پس در نظر گرفتن هشدارهای کارشناسان ضروری به نظر می رسد.

تا جایی که امکان دارد اثاثیه خود را داخل صندوق خودرو قرار داده و از قرار دادن آنها روی باربند اجتناب کنید.

از قرار دادن اشیای قیمتی داخل خودرو و در معرض دید خودداری کنید.

در صورتی که قصد برپایی چادر و اقامت در فضای باز دارید از برپایی چادر به صورت انفرادی و اماکن خلوت خودداری کنید و تا جایی که امکان دارد چادر را هیچ گاه کاملا ترک نکنید و از قرار دادن اشیای قیمتی و باارزش پشت دیوارهای چادر خودداری کنید چرا که دزدان با برش چادر می توانند به راحتی دست به سرقت بزنند و بهتر این که چادر مسافرتی را در نزدیکی خودرو برپا کنید.

چنانچه در جاده یا در سطح شهر بویژه بزرگراه ها افرادی با خودرو، لباس شخصی یا حتی در نقش ماموران شما را متوقف و عنوان کردند که خودروی شما دزدی است یا تخلف کرده اید، به هیچ وجه تسلیم خواسته آنها نشوید مگر این که از مامور بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

خودرویتان را در نقاط خلوت پارک نکنید.

پول زیاد، اشیای قیمتی و باارزش در سفرهای درون و برون شهری همراهتان نباشد.

هنگام مسافرت در شهرها و اماکن متبرکه، کودکانتان طلابه همراه نداشته باشند. آدرس و شماره تلفن خود و آشنایان را به کودکان بسپارید.

از پذیرفتن مواد غذایی و نوشیدنی از افراد ناشناس خودداری کنید و پول هایتان را یک جا حمل نکنید.

وسایل، اشیا و دارایی های خود را به اطلاع دیگران نرسانید و از به نمایش درآوردن آنها خودداری کنید.

خودرو را به حالت روشن یا در حالتی که سوئیچ روی خودرو است حتی برای مدت کوتاه نیز رها نکنید.

هنگامی که در خیابان و اماکن شلوغ در حال صحبت با تلفن همراه هستید مراقب افراد ناشناس اطراف خود باشید چرا که ممکن است افراد سودجو از غفلت شما سوءاستفاده کرده و گوشی تلفن همراه شما را بربایند.