آرشیو دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۴
اخبار کشور
۱۰

آیین نکوداشت آیت الله صادقی شهمیرزادی در تهران برگزار شد

آیین نکوداشت آیت الله «عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی» روز یکشنبه همزمان با میلاد صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) با حضور تعدادی از علما، طلاب و مردم در حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر شبیری زنجانی، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری و حجت الاسلام بهاء الدین قهرمانی نژاد در این آیین حضور داشتند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور نیز در این آیین، گفت:حضرت فاطمه (س)بهترین الگو برای بشریت است.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری اظهار کرد: افرادی که راه، آرمان، سیره و مرام آن حضرت را زنده نگه می دارند، قطره ای از کوثر فاطمی هستند.

وی اظهار کرد:حوزه های علمیه همواره تلاش می کنند که بشریت را با ارزش های دینی آشنا کنند.

حاج علی اکبری با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت های برجسته دینی به مردم به خصوص نسل جوان، بیان کرد: مهمترین راهکار برای حفاظت و صیانت از هویت دینی و ولایی و تاثیر گذاشتن بر افکار عمومی، معرفی و بهره گیری از شخصیت های برجسته دینی است.

وی با اشاره به ویژگی های بارز آیت الله صادقی شهمیرزادی، گفت: زهد و تقوی، شخصیت علمی برجسته، زندگی سالم و بانشاط دینی و ولایتمداری از مهمترین ویژگی های این عالم بزرگ دینی بود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت:باید افرادی که هویت دینی و ملی ما وابسته به آن ها است، تجلیل شوند. دبیر علمی آیین نکوداشت آیت الله صادقی شهمیرزادی گفت: ایشان از شاگردان بزرگان علم، عرفان، فلسفه وفقاهت است.

حجت الاسلام بهاءالدین قهرمانی نژاد افزود: آیت الله محمد کوهستانی بزرگ، علامه طباطبایی، امام خمینی(ره) و حضرات آیات خویی، حکیم، شاهرودی و سید عبدالاعلی سبزواری از استادان این عالم بودند. وی اظهار کرد:صادقی شهمیرزادی از علمایی بود که در دوران ستم شاهی، محور مبارزه در استان مازندران بود. دراین همایش کتاب انوار فاطمیه برگرفته از سخنان حضرت آیت الله صادقی شهمیرزادی در این آیین رونمایی شد.