آرشیو شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۲
اجتماعی
۴

فراخوان وزارت کشور برای حمایت از ان جی اوهای مبارزه با اعتیاد

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام ایجاد بانک اطلاعاتی از معتادان، از مددکاران اجتماعی خواست برای تشکیل سمن خیریه های کوچک در زمینه رفع اعتیاد و کمک به خانواده های معتادان اقدام کنند.

دکتر <عبدالرضا رحمانی فضلی> گفت: من با شما اتمام حجت می کنم و به عنوان وزیر کشور هر حمایتی لازم باشد، از شما خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه هم اندیشی با مددکاران با اشاره به اهمیت اجتماعی کردن مساله مبارزه با مواد مخدر گفت: هر زمانی که مردم پای کار آمده و منافع ملی را مردم تعیین کرده اند، کارها درست شده است و این بدین معناست که امنیت پایدار با حضور مردم صورت می گیرد. وزیرکشور گفت: بارها عنوان کرده ایم که یک میلیون و 300 هزار معتاد در کشور وجود دارند که 63 درصد آنها متاهل هستند و 53 درصد طلاق ها در خانواده این معتادان رخ می دهد، اما تا به حال محاسبه نشده است که چند خانواده و چند کودک درگیر مساله اعتیاد والدینشان هستند؟

رحمانی فضلی با بیان این که برای مبارزه موثر با مواد مخدر باید فرهنگ اجتماعی شدن را سرلوحه کار خود قرار دهیم، گفت: تعداد سمن ها حدود 53 درصد افزایش داشته است و این در حالی است که 91 درصد از این سمن ها توسط بخش خصوصی اداره می شوند و باید برای تقویت مراکز اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر گام های مهمی برداریم. وی درباره برخورد با معتادان و خانواده های آنان در جامعه گفت: با این برخوردها به نظر من می شود فرهنگ مبارزه با اعتیاد را اجتماعی کرد و چون معتاد امیدی به بازگشت ندارد، راه اعتیاد را ادامه می دهد و حتی برای تامین مخارج اعتیادش به توزیع مواد مخدر روی می آورد. به گونه ای که 80 تا 85 درصد معتادان توزیع کننده نیزهستند و به دلیل این که به ته خط رسیده اند، از گرفتار شدن و مجازات هراس ندارند.